For å gi deg den beste brukeropplevelsen benytter vår hjemmeside cookies. Ved å fortsette å bruke vår hjemmeside, aksepterer du samtidig at vi bruker cookies.

  • Ofte stilte spørsmål

    Vi ønsker å kunne svare på dine spørsmål raskt og effektivt. Derfor har vi laget en egen side med de oftest stilte spørsmålene. Under de enkelte kategoriene nedenfor vil du finne svar på de viktigste og vanligste spørsmålene.

spørsmål om Tilbehør

Tilbehør
Hva er tilgjengelig av tilbehør til min Mitsubishi, hvor kan jeg kjøpe dette, og hvor lang leveringstid vil det være? Vil endring av bilens tilbehør gjøre utslag på min forsikring?

Tilbehør til din Mitsubishi

Du vil finne et bredt utvalg av tilbehør til din Mitsubishi hos din lokale Mitsubishi-forhandler. Der vil du få oppgitt den komplette prisen, som inkluderer (hvis tilbehøret krever det) profesjonell montering. Er ikke tilbehøret på lager hos forhandler får du beskjed om forventet leveringstid, noe som normalt er en dag eller to.

Vil montering av Mitsubishi-tilbehør påvirke min forsikring?

Avhengig av antall, type og pris på tilbehøret, samt de gjeldende forsikringsvilkårene, vil ekstra tilbehør kunne påvirke din forsikring.

Generelt sett anbefaler vi at du melder fra om hva slags tilbehør bilen er utstyrt med til ditt forsikringsselskap. Det kan være utslagsgivende om tilbehøret endrer bilens kjøreegenskaper eller annen funksjonalitet, eller når feil montering er grunnlag for juridisk ansvar. Men generelt sett vil montering av originalt Mitsubishi-tilbehør svært sjelden ha en slik effekt.

En annen grunn til at vi anbefaler å inkludere tilbehøret (inkludert prisen) i din bilforsikring, er for at du skal være dekket i tilfellet skade eller tap av bil, selv om dette vil kunne øke prisen på forsikringen noe. Er du i tvil eller har du spørsmål om Mitsubishi-tilbehøret er dekket eller vil kunne påvirke din forsikring, ta kontakt med forsikringsselskapet ditt.

spørsmål om Modeller

Modeller

VELG MODELL

Hva er forskjellen på en ladbar hybrid og vanlig hybrid?

Den viktigste forskjellen mellom en ladbar hybrid (plug-in hybrid/PHEV) og en vanlig hybrid er nettopp at den er ladbar. Det betyr at den kan lades med ren strøm fra en ekstern strømkilde, f.eks. hjemme i garasjen eller på arbeidsplassen. 

Nettopp fordi de har denne muligheten har ladbare hybrider lengre rekkevidde enn vanlige hybridbiler. Ladbare hybrider kan også bruke bensinmotoren til å produsere strøm til batteriet, noe rene hybridbiler ikke har mulighet til. Går en ladbar hybrid tom for strøm, fungerer den som en vanlig hybrid frem til den blir ladet opp fra en ekstern strømkilde.

Les mer om vår lade bare hybrid Outlander PHEV >>

Når starter bensinmotoren på Outlander PHEV?

Motoren starter når nivået på batteriet blir lavt og det trenger lading, eller når det er behov for mer kraft til hjulene f.eks. ved rask akselerasjon eller ved en forbikjøring.

Bilen kan fortsette å gå elektrisk mens motoren lader batteriet, eller den kan brukes til å drive hjulene for å assistere elmotorene. Motoren kan også starte noen ganger når klimaanlegget brukes.

Motoren starter noen ganger automatisk selv om batteriet er fulladet. Hvorfor?

For å hindre skader i motoren som skyldes gammelt drivstoff, vil motoren starte og bruke drivstoff hvis ikke mer enn 10 liter bensin er tanket innen 3 sammenhengende måneder. Motoren vil fortsette å gå og bilen vil fungere som en vanlig hybrid, frem til bensintanken har tanket minst 15 liter drivstoff.

Bensinmotoren starter også automatisk dersom varmeapparatet benyttes.

Hvorfor blir rekkevidden mindre når jeg bruker klimaanlegget?

Akkurat som et kjøleskap eller en varmeovn bruker klimaanlegget strøm. Elektrisiteten som klimaanlegget bruker, hentes fra fremdriftsbatteriet. Stiller man klimaanlegget på for eksempel 25 grader når det er 35 grader ute, vil rekkevidden som elbil bli redusert med ca. 30%. Hvis man ønsker 25 grader inne i bilen og det er -10 grader ute, vil rekkevidden kortes ned med ca. 40%.

Hvor ofte bør jeg skifte olje?

Akkurat som for en bensindrevet Outlander, er oljeskiftintervallet hver 20.000 km eller 1 gang pr. år.

Når batterinivået er lavt, er det mest effektivt å kjøre i lademodus (Charge)?

Om man ikke trenger batteriets kraft, men klarer seg med motorens produksjon av strøm (seriehybrid), så er det mest effektivt å ikke aktivere charge modus.

Vis alle

spørsmål om Service og garanti

Service og garanti
Hvilket nummer ringer jeg når jeg får problemer med bilen, og får jeg veiassistanse når jeg reiser til andre land i Europa?

Bil-/motorproblemer i utlandet

Det å få problemer med bilen på utenlandsferien kan for mange være en panikkartet opplevelse.

Med Mitsubishis veiassistanseprogram MAP har du som ny Mitsubishi-eier én bekymring mindre å tenke på. Ved kjøp av ny bil får du automatisk medlemskap i MAP i 5 år. Med MAP-medlemskapet i lommen er du garantert mobilitet i over 30 land i Europa. Skulle uhellet være ute kan du, uansett hvor du er, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, ringe nummeret på MAP-kortet.

Er uhellet ute, ring (+47) 22 41 03 95 

Hva slags bil-/motorproblemer er dekket av MAP?

Du kan ringe MAP-veiassistanse i tilfelle:

- mekanisk eller elektronisk havari
- bilulykke
- drivstoffproblemer (mangel på drivstoff, forurenset drivstoff, feil drivstoff)
- nøkkelproblemer (nøklene er mistet, innelåst i bilen eller ødelagte)
- dekkproblemer (punktering, vandalisme, lekkasje)
- forsøk på tyveri eller vandalisme som har immobilisert bilen
- tyveri

Hva kan du forvente av MAP i tilfelle bil-/motorproblemer

Hvis mulig vil den lokale redningsbilen kontaktet av MAP selvsagt reparere feilen for å få bilen trygt tilbake på veien, eller hvis nødvendig, taue bilen til det nærmeste autoriserte Mitsubishi-verkstedet. Det finnes mer enn 2500 autoriserte verksted i 30 europeiske land. MAP tar også veiassistanse et skritt lenger; du blir tilbydd alternativ transport, Mitsubishi vil informere din familie, venner eller kolleger i nødstilfeller ved ulykker, og hjelper deg med eventuell juridisk eller medisinsk assistanse.

Slik vil Mitsubishi hjelpe deg dersom noe skulle skje - både i Norge og i utlandet.

Hva betyr egentlig MAP?

Veiassistanse

Alle biler, selv helt nye, kan få motorproblemer. Er uhellet først ute er det godt å kunne få hjelp via et veiassistanseprogram. Veiassistanse kommer i mange former, og flere bilklubber og medlemsorganisasjoner tilbyr assistanse til sine medlemmer.

For Mitsubishi er det å kunne tilby veiassistanse eksklusivt til Mitsubishi-eiere først og fremst en måte å forsterke eierskapsopplevelsen på, som allerede på mange måter er unik. Assistansen er gratis i 5 år etter at din nye bil registreres.

Veiassistanse på Mitsubishi-måten

Mitsubishi Assistance Package, bedre kjent som MAP, er ulik alle andre veiassistanseprogram. Selv om det deler et av sine hovedmål - det å få bilen tilbake i best mulig tilstand - med flere andre program, er fokuset hele tiden på sjåføren og passasjerene. MAP er så mye mer enn bare et sett av tiltak og vilkår som en typisk veiassistanse består av. MAP er skapt for å sikre minimale forstyrrelser for deg og dine passasjerer i tilfellet dere skulle trenge hjelp. Det tilbyr det mest komplette assistanseprogrammet en bilfører kan ønske seg. Vi håper du aldri får bruk for det, men dersom du gjør det, vil du bli hyggelig overrasket.

Hva er annerledes med MAP?

Så hva skjer hvis du er ute og kjører med din nye Mitsubishi og opplever tekniske problemer? Foruten å være en rask og effektiv form for veihjelp ved mindre tekniske problemer, gir også MAP en tilleggsverdi i form av hva som gjøres når bilen ikke kan repareres på stedet. MAP dekker et helt spekter av tiltak som minsker ulempen for deg. Noen eksempler:

- Tauer bilen til nærmeste autoriserte Mitsubishiverksted om bilen er kjørbar

- Lagring eller parkering på et sikkert sted når tauing ikke er mulig umiddelbart

- Taxitransport til din hjemmeadresse om du er mindre enn 50 km hjemmefra ELLER

- En lånebil for inntil to dager hvis du er mindre enn 50 km hjemmefra. Er du lengre unna, kan lånebil bli stilt til disposisjon i inntil 5 dager ELLER

- Togbilletter eller flybilletter (økonomiklasse) når en togreise hjem normalt tar mer enn seks timer ELLER

- Hotellopphold i inntil fire netter dersom du er mer enn 50 km hjemmefra, avhengig av lokale forhold og tilgjengelighet

Hvilke fordeler får jeg av å ta service og vedlikehold på et autorisert Mitsubishiverksted?

Mitsubishi-service

Du vil ikke få bedre service og vedlikehold for din bil enn hos et autorisert Mitsubishi-verksted. Ikke bare fra et rent teknisk perspektiv, men også på grunn av det unike forholdet som eksisterer mellom en Mitsubishi-forhandler og en lojal kunde.

Ingen kan fortelle deg mer om din Mitsubishi enn mekanikerne du finner hos et autorisert Mitsubishi-verksted. De vet alt som er å vite om bilen din og de er trent av Mitsubishi Motors for å gi bilen din best mulig service. De er oppdatert på aller nyeste teknologi og de er i besittelse av verktøyene for å supportere dem.

Ditt forhold til din Mitsubishi-forhandler avsluttes ikke ved garantitidens utløp. Servicen som tilbys ved ditt autoriserte Mitsubishi-verksted er så komplett og så spesiell at Mitsubishi-eiere foretrekker den, selv etter garantitidens utløp. Ønsker du å vite mer om Mitsubishi Motors sine garantibetingelser, gå til siden Garantibetingelser.

Mitsubishi-service: Teknisk ekspertise

Mitsubishis bilmodeller er bygget med sofistikert teknologi og gjennomføringen av service krever spesialkompetanse og kunnskap om de elektroniske systemer som finnes i bilen.

Vi anbefaler selvsagt at du går til et autorisert Mitsubishi-verksted når bilen trenger service, men dette er ikke et absolutt krav. Mitsubishi-verkstedet har nødvendig opplæring og all tilgjengelig teknisk informasjon på din bilmodell. Du bør vite at garanti- og kvalitetsreparasjoner som skal dekkes av Mitsubishi Motors må godkjennes av et autorisert Mitsubishi-verksted eller MMC Norge AS.

Personlig Mitsubishi Service

Mitsubishi-verkstedet har lang erfaring med Mitsubishi, og kjenner deg og din bil. Dersom det finnes elektroniske oppdateringer som er aktuell for din bil så kjenner de til dette. Også etter at garantiperioden er løpt ut, vil Mitsubishi fortsette å yte høyest mulig service og du vil dra nytte av ditt langvarige kundeforhold. Finn ditt nærmeste autoriserte Mitsubishi-verksted.

Hvor lang er garantien på en ny Mitsubishi, og hva er garantibetingelsene?

5 års garanti

Alle nye Mitsubishi som selges i Norge har en garanti på opptil 5 år eller 100.000 km - det som inntreffer først. Garantien følger bilen ved eierskifte.

Betingelser på 5 års garanti

Garantien på din Mitsubishi er svært omfattende og dekker alle defekte materialer og feilaktig arbeid. Garantien forutsetter normal bruk, samt at service har blitt utført som beskrevet i bilens servicehefte.

Dette betyr at hvis du kjøper en ny Mitsubishi og tar service på et autorisert Mitsubishi-verksted kan du kjøre opptil 20.000 km i året i 5 år uten å måtte bekymre deg om garantispørsmål.

Det er viktig at ditt verksted har dokumentert nødvendig service i serviceheftet. Skulle du få bruk for garantien i den gjeldende garantiperioden, skal nødvendig service og vedlikehold være dokumentert i serviceheftet.

Garantien omfatter de fleste delene i en nybil. De som er unntatt står listet i serviceheftet. Vi anbefaler deg å lese heftet nøye.

Mitsubishi-forhandlere setter stor pris på sine trofaste kunder. Du vil finne kvalifisert personell og et servicevennlig miljø på et Mitsubishi-verksted som ønsker å ta vare på deg og bilen din også etter det 5. året av garantien. Finn nærmeste Mitsubishi-verksted.

 

spørsmål om Kjøretips

Kjøretips
Har Mitsubishi råd om bilkjøring?

Kjøretips

Det finnes en mengde råd for sikker bilkjøring på internett. Å være opptatt av trafikksikkerhet viser at du tar bilkjøring på alvor - og det bør du! Våre biler er komfortable, sikre og teknologisk avanserte, men vi kan ikke understreke nok at det å kjøre bil innebærer et betydelig ansvar. Derfor har vi inkludert noen råd for bilkjøring i våre ofte stilte spørsmål. Vi har valgt å vektlegge råd som kan virke selvfølgelige, men som ofte ignoreres.

Råd for bilkjøring og generell sikkerhet

Det er en god ide å ta en grunnleggende sjekk av bilen hver gang du skal kjøre. En visuell sjekk av dekktrykk og eventuelle væskelekkasjer under bilen tar ikke lang tid. Å sjekke at lysene virker bør også gjøres ofte. Husk at passasjerene kan hjelpe deg.

Råd for bilkjøring - hold fokus på veien

Bruk av speil bør gå automatisk; sjekk hva som skjer bak deg og på sidene for å unngå kollisjon.

Ikke stol blindt på andre bilførere og vær alltid forberedt på plutselige bevegelser som kan forårsake ulykker; du kjenner ikke de andre bilførerne eller deres tilstand, så ikke forvent at de vil ta de samme valgene som deg.

Hastverk er aldri en god ting i trafikken. Selv om du trenger å komme deg et sted raskt, er det tryggest å holde hodet kaldt og opptre rolig og rasjonelt i trafikken.

Råd for bilkjøring - forhåndsregler

Det kan være lurt å ha en liste over viktige telefonnummer og adresser liggende i bilen. I nødstilfelle eller andre situasjoner hvor du trenger hjelp, kan en slik liste være uvurderlig.

Ikke spis eller drikk når du kjører; selv mindre forstyrrelser kan være en potensiell fare. Mister eller søler du noe, blir du alvorlig distrahert. Vær også forsiktig når du hører på stereoanlegget; du kan bli distrahert av å justere volum eller skifte CD/radiokanal.

Vær på vakt etter trøtthetstegn når du er på langtur. Gjesping eller svie/kløe i øynene er indikasjoner på at du er i ferd med å sovne. Har du problemer med å holde deg våken så stopp og hvil.

spørsmål om Vedlikehold og pleie

Vedlikehold og pleie
Hvorfor bør jeg ta service på et Mitsubishiverksted?

Hvorfor bør jeg ta service på et Mitsubishiverksted?

Mitsubishi vedlikehold

For å sikre at din Mitsubishi alltid er i topp stand bør vedlikehold utføres hos et Mitsubishiverksted.

Her vil du møte mennesker som kjenner bilen din ut og inn, samt dyktige mekanikere med spesialtrening fra Mitsubishi. Et Mitsubishiverksted har i tillegg alltid tilgang til de siste tekniske informasjoner og spesialtilpasset verktøy.

Når du tar service på bilen vil et Mitsubishiverksted,vil vi bruke godkjente Mitsubishi deler. Å ta service på et Mitsubishiverksted garanterer varende pålitelighet og ytelse i din Mitsubishi.

Mitsubishi vedlikehold: din forhandler vet best

Mitsubishi biler er unike. Teknologien er svært sofistikert, og flere av systemene i Mitsubishi biler, som Aktiv Stabilitetskontroll og Traction Control (ASTC) eller bremseassistanse (EBAC), er ulike de elektroniske kontrollsystemene funnet i andre biler.

Derfor kan det være lurt å ta bilen din til et Mitsubishiverksted. Hos Mitsubishiverksted du finner ekspertene på akkurat din bil. Her finner du også de delene som er best for bilen din.

Hva innebærer en vanlig servicessjekk?

Regelmessig vedlikehold er god økonomi

En jevnlig sjekk av bilens tilstand lønner seg,med hensyn på tid,penger og sikkerhet. Det er mange som fortar enkle ting selv,f.eks. sjekke ojle,kjølevæske,bremsevæske og dekktrykk. Dette er nyttig og nødvendig, men denne type ettersyn vil aldri kunne avsløre forhold som må reparares før det er for sent. Dette kan være forhold som kan forårsaker dyre og omfattende reparasjoner om de ikke utbedres i tide.

Den beste måten å unngå slike problemer på er regelmessig sjekk og vedlikehold.Vær nøyaktig med å følge bilens serviceintervaller, å ta servicen på et Mitsubishi verksted.

Service på et autorisert verksted

Hva blir sjekket ved en service? Hva er forskjellen på å ta service på et Mitsubishiverksted kontra et uavhengig verksted? 

Selv om din bil er lik andre bilmodeller på mange måter,er det også områder hvor Mitsubishi skiller seg fra andre modeller.Derfor er det tryggest å la en mekaniker som kan Mitsubishi ta service på din bil.

Typiske eksempler på dette er elektronikk og elektiske forhold. Disse tingene er såpass forskjellige fra bilmerke til bilmerke at de ikke bør sjekkes av andre en enn de som har fått opplæring på den spesifikke bilmodell.Utstyret og verktøyet som brukes til dette er også spesifikk for de forskjellige bilmerkene og modellene. Små problemer kan avdekkes og utbedres tidlig før de utvikler seg til å bli en større og mer kostnadskrevende reparasjon.

Service på et Mitsubishiverksted er den optimale sjekken av din bil

En service utført på et Mitsubishiverksted er et eksempel på hvordan en service skal utføres.En rekke punkt skal sjekkes, og omfatter mye mer enn en rask titt under panseret. Etter service skal bilen prøvekjøres. Etter en godkjent service skal du som bileier overhode ikke bekymre deg over bilens tilstand når du er ute å kjører.  

Når bør jeg ta service på bilen, og hvor finner jeg informasjon om bilens serviceintervall?

Bilens serviceintervaller

Alle biler trenger periodisk vedlikehold og service,og har en sjekkliste for hver service som foretas. Selv om én kilometer fra eller til ikke utgjør den store forskjellen, er det lurt å følge anbefalingen om serviceintervall som oppført i serviceheftet i bilen.

Det ligger mer bak serviceintervall og sjekklister for vedlikehold enn de fleste tror.

Hva er typiske serviceintervall?

Ettersom kjørestil og bruk varierer fra sjåfør til sjåfør har Mitsubishi satt serviceintervallene til 15.000 km eller 20.000 km (avhengig av modell) eller ett år, avhengig av det som inntreffer først. Typen bruk, som å kjøre fort eller mye på dårlig vei - i motsetning til å kjøre lengre strekninger på jevn vei - må også tas med i betraktningen. 

Å ignorere serviceintervall

Hva skjer hvis du ignorerer serviceintervallene og lar vær å ta vedlikehold på bilen? Serviceintervallene oppgitt i bilens servicehefte er basert på nøye beregninger for å forhindre skade på bilen. Mitsubishi forstår at du ikke ønsker å ta bilen på service unødvendig, så intervallene er strukket lengst mulig.

Til gjengjeld bør derfor intervallene overholdes. Dersom for eksempel væskene i bilen ikke holdes på et visst nivå vil de miste effektivitet og du risikerer seriøse skader eller feil (i tillegg til kostnader) på bilen. 

Vedlikeholdssjekk og serviceintervall på din Mitsubishi

I bilens servicehefte finner du nøyaktig informasjon om når du bør ta neste service. I de fleste biler finnes dessuten en varsellampe på dashbordet som lyser når vedlikehold er nødvendig - denne bør ikke ignoreres!

Er du i tvil om serviceintervall til din bil, eller har du spørsmål om riktig bruk av bilen, ta kontakt med ditt lokale Mitsubishiverksted.

Hva koster en periodisk kjøretøykontoll (EU-kontroll) hos Mitsubishi forhandleren?

Hva koster en Periodisk kjøretøykontoll-PKK(EU-kontroll)

Prisene for obligatoriske sikkerhetskontroller varierer fra land til land og sted til sted. Noen land fokuserer på sikkerhet og trafikkmessige forhold, mens andre land (som Nederland og UK ) går enda lenger og har strengere regler.

Sjekkene kan gjøres enten av uavhengige verksteder eller Mitsubishi verksteder. De uavhengige verkstedene vil foreta inspeksjonen i tråd med sjekklisten, mens et autorisert verksted for din biltype vil kunne tilby ekstra service.

Kostnaden ved en PKK på et Mitsubishi verksted.

Kostnaden for en PKK hos din lokale forhandler er i prinsippet den samme som hos et uavhengig verksted.

Dette betyr at bilen kontrolleres svært nøye av autorisert personell utdannet gjennom Mitsubishis opplæringssystem. I tillegg til bare å kontrollere grunnleggende sikkerhets-eller kjøreegenskaper, de kan se aspekter av sikkerhet som er spesielt knyttet til bilen. Ting som andre teknikere ville ikke se på fordi det ikke på sin sjekkliste

Et Mitsubishiverksted kan oppdage feil før de blir problematiske og kostbare,noe som kan forsvare kostnadene en service innebærer.

Service skal ikke koste for mye

Når du lar et Mitsubishi verksted stå for inspeksjonen av bilen din behøver du ikke bekymre deg for om en eller flere deler er byttet ut uten grunn, eller om prisen på delene er for høy. Alle kostnader i forbindelse med en service på et autorisert verksted vil være spesifisert og kan ses på som en investering i bilen sin levetid.

Kan jeg få et nytt servicehefte/ brukermanual?

Bilens instruksjonsbok

Har du mistet instruksjonsboken til din bil? Du kan få en ny instruksjonsbok eller servicehefte gjennom din lokale Mitsubishi forhandler. Instruksjonsboken og serviceheftet inneholder viktig informasjon om vedlikehold for bilen din. Dette er viktig for å holde bilen i god stand og for å holde deg og dine passasjerer trygge, så bestill nytt så raskt som mulig.

Hva er en instruksjonsbok?

Instruksjonsboken inneholder viktig informasjon om å holde bilen din i toppstand. Det anbefales på det sterkeste at du leser instruksjonsboken nøye. Boken inneholder også sikkerhetsinstrukser som bør følges til alle tider.

Instruksjonsboken forteller deg hvordan du sjekker essensielle funksjoner på bilen samt væske- og oljenivå. Dersom du ignorerer dette kan du påføre bilen og motoren betydelige skader.

Serviceheftet, et annet viktig dokument å ha i hanskerommet, gir oversikt over hva som har blitt utført av vedlikehold på bilen. All vedlikehold som foretas på bilen bør føres opp i heftet. 

Har du fortsatt spørsmål selv etter å ha lest i instruksjonsboken?

Instruksjonsboken er et omfattende oppslagsverk om å holde bilen din i god stand, men det er selvsagt mulig at du har spørsmål utover de tema som dekkes i boken. Ta gjerne kontakt med din lokale Mitsubishi forhandler. de vil gledelig hjelpe deg med alle spørsmål du måtte ha.

Burde jeg sjekke oljen når motoren er kald eller varm?

Sjekk oljen

Når varsellampen for olje lyser kan det være for sent å hindre skade på motoren. Motorolje har flere funksjoner: den fungerer som smøring, holder motoren ren og i god stand, og temperaturen nede. Det er derfor svært viktig å følge med på både nivået og tilstanden/kvaliteten på oljen.

Kjøremønster og belastning på motoren har selvfølgelig stor innvirkning på forbruk av motorolje. Ikke vent på varsellampen for oljetrykk før du reagerer.

Hvis nivået er lavt og trykket faller er det risiko for skade på motoren. Dette kan føre til alvorlige konsekvenser. Før varsellampen begynner å lyse, bør du sjekke oljenivået på bilen din selv.Gjør dette med jevne mellomrom. Dette kan gjøres når motoren er ved normal brukstemperatur.

Sjekk oljen regelmessig

Når du skal fylle olje, er kvaliteten og viskositeten viktig. Det må stemme med anbefalingene du finner i bilens instruksjonsbok. Bruk av tilsetningsstoffer er ikke anbefalt, ettersom de kan redusere effektiviteten av stoffene som allerede er tilsatt oljen. Skal du sjekke nivået på oljen selv, gå fram på følgende måte:

1. Parker bilen på et jevnt plan uten helling
2. Skru av motoren (ved normal brukstemperatur)
3. Vent noen minutter
4. Ta opp peilepinnen og tørk av på en klut
5. Sett i peilepinnen så langt ned den går
6. Ta opp peilepinnen og les av nivået, som alltid bør være innenfor det som står anbefalt
7. Hvis oljenivået er lavere en den spesifiserte mengden, skru av lokket på toppen av motoren og tilsett manglende mengde. Ikke fyll for mye, dette kan skade motoren. Pass på at du bruker anbefalt motorolje og ikke bland forskjellige typer olje.
8. Pass på at lokket sitter godt på
9.Gjenta steg 4-8 for forsikre at du har riktig mengde

Oljesjekk som del av generell service sjekk

Oljesjekk som beskrevet ovenfor er naturligvis en del av behandlingen når du tar service på bilen ved et Mitsubishi verksted. Oljen blir da fjernet og håndtert på en sikker og forsvarlig måte for å unngå skadelig påvirkning på naturen.

Vis alle

Still et spørsmål