Ladbar hybrid med S-AWC 4WD
Eclipse Cross PHEV
Salget av den nye ladbare hybriden Eclipse Cross PHEV har startet hos din nærmeste autoriserte Mitsubishi-forhandler.
Sportslig, atletisk design
S-AWC FIREHJULSTREKK
FULLSPEKKET MED UTSTYR OG TEKNOLOGI
1500 KG TILHENGERVEKT
Kjøremodus
Se hvordan el- og bensinmotoren jobber sammen
Regenerativ bremsing
Lad batteriet mens du kjører
Regenerativ bremsing lader fremdriftsbatteriet når du slipper opp gasspedalen eller når bremsepedalen brukes. Du kan bestemme graden av regenerativ bremsing med hendlene plassert bak rattet. Ved hjelp av hendlene kan du enkelt velge mellom seks forskjellige nivåer.
EV-knapp
Full kontroll på elektrisk kjøring
Trykk på EV-knappen for å aktivere prioritering av elektrisk kjøring og for å unngå at bensinmotoren starter. Bryteren gjør at du kan kjøre bilen som en ren elbil med firehjulstrekk. Det gir lavere kostnader, lavere utslipp, og du glir nærmest lydløst gjennom gatene.
En fantastisk kjøreopplevelse
Krengningskontroll (AYC)
Den perfekte linjen
AYC forbedrer svingegenskapene ved å bruke bremsingen til å fordele dreiemomentet optimalt til venstre og høyre hjul. Hjulopphengene er tilpasset den økte stivheten i chassiset for presise kjøreegenskaper og ekstra stabilitet. Det gjør at du alltid kan finne den perfekte linjen gjennom svingen.
Head up Display (HUD)
Fullt fokus, fullt informert
HUD-systemet viser viktig informasjon rett over dashboardet. Det gjør det enklere å holde øynene på veien samtidig som du får med deg nyttig informasjon som hastighet og aktive sikkerhetssystemer. Head-up displayet gir deg lettlest informasjon i sanntid som hjelper deg med en trygg og oversiktlig kjøretur.
Mer enn en vanlig SUV
To elmotorer
Multi Around Monitor
Alle vinkler dekket
Kameraer foran, bak og på sidene (inkludert fugleperspektiv) viser hva som er i blindsonene, og gjør selv kronglete parkeringer enkle. I tillegg kan det hjelpe deg å se biler, fotgjengere og syklister som krysser bak bilen.
S-AWC firehjulstrekk (Super All Wheel Control)
Stabile forhold
Sikkerhet
Frontkollisjonsvarsel med bremseassistanse (FCM)
Tryggere hvis uhellet inntreffer
FCM kan forhindre en kollisjon, eller redusere skadene hvis en kollisjon blir uunngåelig. Med en kombinasjon av kameraer og laserradar, bedømmer systemet avstanden og farten i forhold til bilen foran. Hvis systemet oppdager en fare, varsler den fører og bremser ned automatisk.
Kjørefeltvarsler (LDW)
Stø kurs, hvis ikke sier bilen i fra
LDW sier i fra hvis bilen er i ferd med å forlate veibanen uten at blinklys blir benyttet.
Automatiske fjernlys (AHB)
Bilen styrer fjernlysene
For å gjøre kjøring i mørket sikrere og enklere, bytter bilen automatisk mellom fjern- og nærlys når biler foran oppdages. Praktisk og sikkert, da du kan holde begge hendene på rattet.
Adaptiv Cruise Control (ACC)
Tusen og en, tusen og to, tusen og tre
Alle vinkler dekket
360 graders kamera
Kameraer foran, bak og på sidene (inkludert fugleperspektiv) viser hva som er i blindsonene og gjør selv kronglete parkeringer enkle. I tillegg kan det hjelpe deg å se biler, fotgjengere og syklister som krysser bak bilen.
Varsel om kryssende trafikk (RCTA)
Ryggdekning
Når du rygger overvåkes sidene bak bilen med radar og du varsles dersom det kommer en bil. RCTA aktiveres ved hastigheter under 18 km/t og kun når girskifteposisjonen er R. Kommer det en bil fra en av sidene bak og kollisjonsfaren er høy, gis det et lydsignal, indikeres på instrumentpanelet og lampene i speilhusene lyser.
Merk:
Utstyr på bildene kan variere fra standard i Norge. Vennligst kontakt forhandler for nærmere detaljer.
- FCM er kun ment som et supplement. Kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på disse systemene mens du kjører. I enkelte tilfeller vil ikke FCM bli aktivert. Les instruksjonsboken nøye og vær klar over systemenes begrensninger. FCM fungerer når et kjøretøy befinner seg foran ditt kjøretøy. FCM er også utviklet for å kunne oppdage fotgjengere, men i enkelte tilfeller eller situasjoner vil det ikke fungere. Nødbremsing blir aktivert for kjøretøyet foran deg når du kjører i omtrent 5km/t til 80km/t, og for fotgjengere foran deg når du kjører i omtrent 5km/t til 65 km/t. Siden FCM ikke har funksjonalitet for å holde bremsen nede, slippes bremsen etter omtrent 2 sekunder etter at bilen har stoppet. For å hindre at bilen ruller etter dette, må sjåføren selv bremse. Kontakt din nærmeste Mitsubishi-forhandler hvis du har ytterligere spørsmål om systemet.
- ACC er kun ment som et supplement. Kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på disse systemene mens du kjører. I enkelte tilfeller vil ikke ACC bli aktivert. Vennligst les instruksjonsboken nøye og vær klar over systemenes begrensninger. ACC fungerer når et kjøretøy befinner seg foran ditt kjøretøy. ACC vil kunne oppfatte situasjonen feilaktig avhengig av type kjøretøy i front og dets tilstand, værforhold og tilstanden på underlaget. I tillegg vil systemet ikke kunne bremse ned tilstrekkelig hvis kjøretøyet foran bråbremser eller et annet kjøretøy plutselig kutter inn foran deg i kjørebanen. Kontakt din nærmeste Mitsubishi-forhandler hvis du har ytterligere spørsmål om systemet.
- LDW: Filskiftevarsler er ikke utviklet for å gjøre risikoen ved å ikke følge med på veien foran deg eller kjøre i dårlig vær, mindre. Styr bilen som du alltid har gjort og kjør forsiktig. Systemet vil ikke kunne oppdage ulike filer på veien under alle forhold. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon.
- AHB: Systemet aktiveres ved ca. 40 km/t eller mer, og deaktiveres ved lavere hastigheter. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon.
- RCTA: Stol ikke utelukkende på dette systemet, da enkelte kjøretøy kan forbli uoppdaget under visse forhold. Sjåfører er selv fullt ut ansvarlige for egen sikker kjøring.
Eksteriør
Interiør
Smartphone Link Display Audio System (SDA)
Utvid horisonten
Smartphone Link Display Audio System (SDA) er en trykkfølsom skjerm som er kompatibel med smarttelefonen din. SDA gjør at du kan bruke Android Auto eller Apple CarPlay til å integrere mobilen i bilens system. Da kan du bruke Spotify, Google Maps og andre apper. Du kan selvsagt ringe, ta imot anrop og sjekke svareren hands free, så du kan ha fullt fokus på veien.
Panorama soltak
Sol ute, sol inne
Panorama soltaket i utstyrsnivået Instyle+ skaper en helt egen atmosfære, og gjør at bilen føles både lysere og romsligere. Soltaket er to-delt, og den ene delen kan åpnes. Du har til og med en innebygget elektrisk persienne, hvis solen skulle bli litt for pågående.
RIKELIG MED BAGASJEPLASS
Alt skal med
Med et bagasjerom på 359 liter (hele 471 liter målt opp til taket) får du plass til alt fra kofferter og hundebur til barnevogner. Skulle du trenge enda mer plass kan du legge ned baksetet, og få opptil 1108 liter bagasjeplass. Da får du plass til et par sykler om du vil. Du har også plass under gulvet i bagasjerommet – perfekt for ladekabelen.
Merk:
Utstyr på bildene kan variere fra standard i Norge. Vennligst kontakt forhandler for nærmere detaljer.
Pris gjelder bil levert til forhandler i Drammen. Kostnad for frakt til lokal forhandler tilkommer.