Cookies brukes til måling, annonsering og optimalisering. Ved å fortsette å bruke vår hjemmeside aksepterer du samtidig vår bruk av cookies.

  •  

    FAMILIEBILEN FOR DE BILINTERESSERTE

    Den perfekte lade-hybriden for småbarnsfamilien passer også for de mer bilinteresserte   


    Fremtidens biler er elektriske, enten vi vil det eller ei. Men, for å være mer miljøbevisst og kjøre elektrisk, må man ikke nødvendigvis ha en el-bil i garasjen. I dag lager mange bilprodusenter nemlig flere varianter av sine bilmodeller som ladehybrider. 

    Vi lot rallytalentet Sindre Furuseth teste den ladbare hybrid-SUVen Mitsubishi Outlander PHEV.

    – At man kan lade bilen over natta hjemme og kjøre over 50 kilometer på el-motoren alene gjør at bilen er perfekt for hverdagslig småkjøring, spesielt for småbarnsfamilien, sier Sindre.

    Det tar omtrent fem timer å fullade batteriet til el-motoren fra vanlig stikkontakt. Og man kan kjøre på el-motoren alene fra første kilometer med Outlander PHEV.

    – Det å kunne kjøre utslippsfritt og økonomisk med kort kjøring i hverdagen, men fortsatt ha muligheten til å komme seg enkelt til hytta med bensinmotoren, er helt strålende, sier en fornøyd Sindre.

    ladbar_sak_5  
    KAN LADES KJAPT: 
    Bilen lades enkelt fra stikken hjemme, men har også et hurtigladingsalternativ dersom det er behov for det.

     
  •      

    En sportslig bil

    Utgaven som Sindre tester for anledningen er en  Mitsubishi Outlander PHEV S Edition. Denne er utstyrt med blant annet elektrisk soltak, stivere og mer responsive Bilstein støtdempere og alcantara setetrekk.

    – PHEVen kjennes sportslig ut, og er veldig kvikk i styringen. Bilen føles derfor mye mindre ut enn den egentlig er. Dessuten er svingradiusen imponerende, og man legger ikke merke til at bilen skifter gir, sier han.

    ladbar_sak_6 (stor)
    SOM ET RUTEFLY: Som fører i Outlander PHEV sitter du høyt og har en kupé med like mange knapper som et rutefly.

    Sindre jobber blant annet som budbilsjåfør ved siden av full satsning på rallykarrieren, og da er kjørekomforten viktig.

    – Jeg pleier ofte å være på veien mellom 6–8 timer hver dag.  I PHEVen har jeg en behagelig og høy sitteposisjon, som gir god oversikt i trafikken.

    ladbar_sak_7 (stor)
    OVERSIKT: Dashbordet i Outlander PHEV gir deg en fin oversikt over hvor miljøvennlig du kjører til enhver tid.

    På kalde vintermorgener er det også stas med varme i rattet. At bilen har god plass er også et pluss, derfor bestemmer Sindre seg for å se hvor mange rallydekk han kan få plass til i bagasjerommet.

    – Jeg fikk enkelt inn fem dekk. Dersom jeg skulle brukt baksetet også er jeg sikker på at vi kunne fått inn minst åtte til.

     
  •      

    – En vanvittig lyd

    Etter å kjørt i en times tid, kobler Sindre til telefonen sin via Bluetooth og prøver ut Rockford Fosgate stereoanlegget.

    – I alle dager! Dette hadde jeg aldri forventet meg. Dette er uten tvil det beste stereoanlegget jeg har hørt i en nybil noen gang, smiler han mens det dundrer fra bassen i bagasjerommet.

    ladbar_sak_8 (stor)

    Firehjulstrekk som får deg fram

    Mitsubishi har en lang tradisjon med firehjulstrekk på sine bilmodeller.  Outlander PHEV er utstyrt med S-AWC 4WD, et system som stammer fra den legendariske rallymodellen Lancer Evolution.

    Enkelt forklart har hvert hjul sin egen akselerasjon, noe som gir maksimalt grep på vanskelige forhold. For å teste dette, drar vi til Lørenfallet og finner et jorde med en bratt og utfordrende bakke.

    ladbar_sak_9 (stor)
    SNØ INGEN HINDRING: Det avanserte S-AWC 4WD-systemet som sitter i Outlander PHEV gjør at selv de bratteste bakker bestiges enkelt.

    Med snø på bakken og en temperatur rett under frysepunktet kjører Sindre bakken gang på gang, uten nevneverdige problemer.

    – Jeg prøvde å kjøre på brattere og brattere spor, og jeg måtte pushe det rimelig langt før bilen fikk problemer med å komme seg opp. Jeg er virkelig imponert over denne bilen totalt sett!

     

Kontakt en forhandler for service

  •    

    Mitsubishi Outlander PHEV med eksklusiv 7 års Norgesgaranti

    Fra og med 1. januar 2018 innføres 7 år/ 140.000 km fabrikkgaranti på den ladbare hybridbilen og salgssuksessen Outlander PHEV. Garantiutvidelsen gjelder kun for biler som selges av en autorisert Mitsubishiforhandler.

    Kvalitetsbiler
    Etter snart 15.000 solgte Outlander PHEV i Norge i løpet av kun 4 år viser erfaringene at Outlander PHEV er en over gjennomsnittlig driftssikker bil. Mitsubishi har tradisjonelt hatt god kvalitet på sine biler og var først ute med 5 års garanti i Norge. De gode erfaringene hittil med Outlander PHEV gjør at fabrikken nå åpner opp for denne garantiutvidelsen. 

    Eksklusivt for Norge
    7 år/ 140.000 km fabrikkgaranti gjelder eksklusivt for Norge, og kun for Outlander PHEV importert av den norske importøren. Outlander PHEV som er parallell- eller bruktimportert vil dermed ikke få den merverdien som ligger i 7 års Norgesgaranti

    Prøvekjør en Mitsubishi Outlander PHEV >>