Sikkerhet
Adaptiv Cruise Control (ACC)
Tusen og en, tusen og to, tusen og tre
Aktiv stabilitetskontroll (ASC)
Hjulene godt plantet på bakken
ASC kombinert med firehjulstrekksystemet gir bilen enda bedre stabilitet. Systemet benytter flere sensorer for å analysere bilens bevegelser for å identifisere sideveis slipp. Sensorene regulerer også bremse- og motorkraft til hvert enkelt hjul slik at bilen opprettholder god stabilitet gjennom hver sving. Ved å styre motorkraft og benytte bremsene individuelt vil systemet hjelpe deg å holde deg på veien, og rette opp eventuelle skrenser.
Bakkestartsassistent (HSA)
Det er i motbakke det går oppover
Med bakkestartassistent er det enkelt å starte i motbakke. Når systemet oppdager en helning, vil systemet automatisk holde på bremsen til du slipper clutchen, eller går fra brems til gasspedal på automat.
RISE sikkerhetskarosseri
Sikkerhet i et nøtteskall
For å beskytte deg og dine passasjerer når du trenger det mest, har Outlander et solid RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) sikkerhetskarosseri. Det er konstruert med høyfast stål med ekstra forsterkninger strategisk plassert på kritiske punkter for å absorbere og fordele kraften fra kollisjonsenergien, samtidig som det senker den totale vekten.
7 SRS kollisjonsputer
I trygge hender
Merk:
Utstyr på bildene kan variere fra standard i Norge. Vennligst kontakt forhandler for nærmere detaljer.
- 7 SRS kollisjonsputer: Kollisjonsputene er en del av Supplemental Restraint System (SRS). For å minske faren for skade fra en utløst kollisjonspute skal du alltid ha på deg setebeltet, sitte oppreist midt i setet og ikke lene deg mot døren. Barn under 12 år skal sitte i baksetet og bruke lovpålagte barneseter. Spedbarn skal aldri sitte fremoverlent i forsetet. Se instruksjonsboken for mer informasjon, samt instruksjonsheftet for barnesetene du benytter.
- ASC: ASC er kun et hjelpemiddel. Kjør forsiktig og stol ikke på sikkerhetsfunksjonen alene. Benytt den samme dekkspesifikasjonen for alle fire dekk. Ikke ettermontér differnsialsperrer. Se instruksjonsboken for mer informasjon.
- HSA: Systemet må ikke sees på som en erstatning for det å kjøre sikkert. Stol aldri utelukkende på funksjonaliteten når du kjører bratte bakker. Kjøretøyet kan rulle bakover hvis det er stor vekt på bremsen, eller hvis veien er veldig bratt eller glatt. Funksjonaliteten er ikke designet for å holde kjøretøyet i posisjon i mer enn 2 sekunder. Ikke stol på systemet som en erstatning for å trykke ned bremsen. Vennligst se instruksjonsboken for ytterligere informasjon.
- ACC er kun ment som et supplement. Kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på disse systemene mens du kjører. I enkelte tilfeller vil ikke ACC bli aktivert. Vennligst les instruksjonsboken nøye og vær klar over systemenes begrensninger. ACC fungerer når et kjøretøy befinner seg foran ditt kjøretøy. ACC vil kunne oppfatte situasjonen feilaktig avhengig av type kjøretøy i front og dets tilstand, værforhold og tilstanden på underlaget. I tillegg vil systemet ikke kunne bremse ned tilstrekkelig hvis kjøretøyet foran bråbremser eller et annet kjøretøy plutselig kutter inn foran deg i kjørebanen. Kontakt din nærmeste Mitsubishi-forhandler hvis du har ytterligere spørsmål om systemet.