Cookies brukes til måling, annonsering og optimalisering. Ved å fortsette å bruke vår hjemmeside aksepterer du samtidig vår bruk av cookies.

  • Untitled Document
     
       

    Norges mest kjøpte ladbare hybrid SUV får en stor oppgradering

       
      

    Den fornyede 2019-modellen Mitsubishi Outlander PHEV får bedre batterikapasitet og blir enda mer elbil. Bilen byr på økt kjøreglede gjennom mange oppgraderinger av design, eksteriør og innvendig, samt en rekke tekniske forbedringer.

    De første bilene ventes til Norge fra midten av august. 

    ENDA MER ELBIL - BEDRE YTELSER

    Oppgradering av battericeller har økt batterikapasiteten og den maksimale ytelsen. Dette gir lengre faktisk rekkevidde som elbil, og det er mulig å kjøre rent elektrisk lengre når det er kaldt. Den elektriske toppfarten økes, det samme med den elektriske akselerasjonsevnen, og behovet for bensinmotorstart ved akselerasjon er redusert. Fremdriftsbatterienes kapasitet er økt med 15% til 13,8 kWh, og ytelsen med 10%. Ytelsen til generatoren som lader fremdriftsbatteriet øker med 10% og bakre elmotors ytelse er økt med 10%.

    Den nye bensinmotoren er større (2,4 liter) og mer effektiv, noe som gir 10 % bedre ytelse og dreiemoment. Dette gir forbedret lading og serie- og parallelytelser.

    Til sammen får bilen nå 230 hestekrefter mot tidligere 202, og 0-100 km/t gjøres unna på 10,5 sekunder, mot tidligere 11.  

    ØKT KJØREGLEDE

    To nye kjøremoduser, Sport Mode og Snow Mode, styres med en midtkonsollbryter. I Sport Mode økes responsen og gir mer direkte kontroll og økt kjøreglede. I Snow Mode optimaliseres veigrepet på snø og glatt underlag for tryggest mulig kjøring under krevende forhold, noe som nordmenn vil sette stor pris på.

    Rattutvekslingen er kvikkere, hjulopphenget er oppdimensjonert og bremsene foran er oppdimensjonert. Toppmodellen S Edition får stivere karosseristruktur. Nye dekk, av merket Yokohama, kommer på nye 18 tommers lettmetallfelger med smalere eiker i to-tone kontrast.

     DESIGN- OG EKSTERIØR-OPPGRADERINGER

    Bilens front blir fornyet i en mer sportslig retning, med bredere grill, støtfanger og nye hovedlamper, og rektangulære tåkelysinnfatninger. Nytt er og LED-lys på nær-og fjernlys; bi-LED blir standard på Intense+, Instyle+ og S Edition.

    Takspoileren bak er ny og større, noe som gir mer effektiv aerodynamikk og lengre profil. Nedre del på støtfanger bak er ny, med et mer beskyttende uttrykk. 

    INNVENDIGE FORBEDRINGER

    Ytterligere lydisolering gir forbedret støydemping. Instrumentpanelet er nydesignet og mer lettlest, med nye instrumenter som gir mer informasjon. I baksetet får passasjerene økt komfort med luftventiler og USB-uttak. 

    Dynamiske og velformede seter gir bedre støttefunksjon enn tidligere. Toppmodellen S Edition får nye eksklusive skinnseter i diamantutførelse med enda bedre sidestøtte for kropp og ben.

    TEKNISKE FORBEDRINGER

    Du kan lytte til radio, og bruke klimaanlegg og andre elektriske komponenter mens du står til lading. Batteridekslet byttes til ståldeksel, det er lagt til resonator til luftfilterboksen og stivheten på overflaten er økt. Det er lagt til bakplate på lyddemper, og ett ekstra lag på eksosmanifolden.

    PRISER PER 1.7.2018

    Outlander PHEV er avgiftsvinneren, og en av få ladbare hybrider som unngår avgiftsøkning 1.7. 

    Invite 435.800,-

    Intense+ 465.800,-

    Instyle+  490.800,-

    S Edition  510.800,- 

    Prisene er inklusive en unik 7 år/ 140 000 km garanti og understellsbehandling til en verdi av kr 1950,-. Prisene er veiledende og levert forhandler i Drammen. Frakt og leveringsomkostninger til lokal forhandler kommer i tillegg. Prisene kan endres uten forutgående varsel og vi tar forbehold om feil og endringer.

    For mer informasjon eller for AVTALE PRØVEKJØRING kan du KONTAKTE EN AUTORISERT FORHANDLER i dag for å sikre deg en av de første bilene som kommer til Norge. 

    Les også:

       
  • Dynamic Shieldstatic phev1

    Den sorte frontgrillen med sorte detaljer gir et sporty inntrykk og pakkes inn med et beskyttende design fra høyre, venstre og nedenfra. 

    Grill
    grill phev19

    Grillen har fått en ren og solid overflate, med mørke sølvfargede bikubeutførelser i bakgrunnen.

    Lamperlamper phev19

    Lampene har fått nye Bi-LED lys, og nytt teknisk design, hvor det dannes en horisontal linje som går i takt med grillen.

     

    Tåkelysrammertåkelysrammer phev19

    Tåkelysene har blitt dratt ut til sidene, og med en ramme i sølv som rammer lysene inn. Dette skaper et kult utseende, med rette kanter som står i stil til Dynamic Shield.

    Felgerfelger phev19

    Med nytt utseende må også nye felger komme med. Kvalitet og sporty uttrykk med smalere eier i to-tone kontrast.

    Takspoilertakspoiler phev19

    Outlander PHEV 2019 har fått en ny takspoiler med er mer aerodynamisk og gir bilen en lengre profil.

     


  • Helt nye seternye seter s edition

    Dynamiske og velformede seter gir langt bedre støttefunksjon enn før, samtidig som premium-følelsen er blitt enda sterkere*.
    *Nye seter gjelder S Edition

    Ny midtkonsollbryterkontrollbryter snow/sport

    Ny bryter plassert i midtkonsollen. Kontrollbryter som lar deg velge mellom ulike 4WD modier, og "SPORT"-knapp som lar deg velge PHEVs sprekeste og mest responsive kjøremodus noensinne.

    Egne lufteventilerlufteventiler bak

    Baksetet er i 2019 modellen nå enda mer behagelig å oppholde seg i. Nå med egne lufteventiler som kan justeres og tilpasses etter ønske.

    EV -knapp flyttetev_normal

    EV-knappen er nå flyttet til området ved girspaken.


    Nydesignet instrumentpanelintrumentpanel1

    Instrumentpanelet har også fått flere forbedringer:
    EL ytelses display 
    Motor (kW) display
    Ready Off posisjon
    Regenerering kraft display område

    Atmosfæredashboard

    Med nye sølvfargede rammer og bruk av nytt og uttrykksfullt kvalitetsmateriale blir atmosfæren i 2019-modellen til å ta og føle på.


  • Bensinmotor bensinmotor

    PHEV har nå fått en 2,4L Atkinsons Cycle bensinmotor.
    Maks moment: +10%
    Maks ytelse: +10%

    Bakmotor (EL)batteri

    Den elektriske motoren bak har fått en økt maks ytelse på +10kW

    Generator 

    Oppgradering av battericeller har økt batterikapasiteten og maks ytelse.

    Maks ytelse: +10%

    I tillegg til oppgraderingsendringer i ytelse har generatoren fått et nytt deksel og PTC varmer* som gjør det mulig å kjøre på ren elektrisitet helt ned til 40 kuldegrader.

    *avhenger av utstyrsnivå

    Fremdriftsbatteri

    Batterikapasitet: +15%
    Maks ytelse: +10%


      


Kontakt en forhandler for service