Mitsubishi Outlander PHEV ladbar hybrid SUV med hurtiglading
Cookies brukes til måling, annonsering og optimalisering. Ved å fortsette å bruke vår hjemmeside aksepterer du samtidig vår bruk av cookies.
  • nye OPHEV banner

    5 gode grunner

    1. Forbedret batteripakke
    2. Ny og sterkere motor
    3. S-AWC firehjulstrekk
    4. Garanti 7 år/140.000 km
    5. Fantastisk ny lyspakke
  • Outlander PHEV:

    Loading

    Pris fra:

    417 000kr

    Outlander PHEV Invite Ladbar hybrid 4WD 2.4-liter 230HK

    Pris fra 417 000kr

    Veiledende pris levert forhandler i Drammen inklusive leveringskostnader. Frakt til forhandler utenfor Drammen kommer i tillegg.

    0 PRODUCTS IN COMPARISON

    Close

    You Cannot Select More Than 5 Cars

discover more
  • Brosjyrer og priser

  • Forhandlersøk
  •  
     


  • 7 års garanti promo hjem

    Utrolig 7 år/140.000 km garanti

    Les mer om den nye Norgesgarantien på Outlander PHEV her

  • leasing promo
  • sparekalkulator1

    Outlander PHEV Sparekalkulator

    Finn ut hvor mye du kan spare

Discover more
  • DYNAMIC SHIELD

    Dynamic Shield

    Designkonsept

    Mitsubishi Motors sitt nye konsept for frontdesign «Dynamic Shield» arver funksjonalitet fra etterfølgende generasjoner av Pajero og Lancer Evolution. Det sorte midtpartiet uttrykker kraft og ytelse, rammet inn fra høye, venstre og nedre kant med en robusthet som symboliserer beskyttelse av både menneske og maskin.

    Designet handler ikke bare om form, men er også dypt forankret i funksjonalitet, og det vil fungere som fundamentet for utformingen av kommende modeller fra Mitsubishi. Ulike fronter basert på dette konseptet vil bli utviklet for kommende modellklasser i tiden fremover. 

    The Outlander PHEV's Embodiment of Dynamic Shield

    Tanken bak "Dynamic Shield"

    Den store og mørke fronten gir bilen et sportslig uttrykk. Rammen som omslutter fronten, fra undersiden, høyre og venstre, skaper et beskyttende "skjold".

    Front grille available in dark and chrome and piano black

    Frontgrill

    Den nye grillen, med et dypt, mørkt midtparti og utforming i bikube-mønster danner et moderne frontparti. Dette forsterkes ved å ramme inn grillen med kromlister, som skaper den unike “Dynamic Shield”-fronten de fleste Mitsubishi modellene har som sitt kjennetegn.

    A Design that only PHEV can pull off

    Designet bare for Outlander PHEV

    Outlander PHEV har tatt steget helt ut og blitt en fullverdig SUV. Dette gjenspeiles i designdetaljer som den sølvfargede skliplaten under fronten av bilen. 

    LED daytime running lamps (LED DRL) / position lamps

    LED hovedlys og LED kjørelys/tåkelys (Bi-LED)

    LED hovedlys og LED kjørelys/tåkelys øker sikten og gir deg dermed bedre sikkerhhet.

    Rear Design

    Designet bak

    Gjennom utforming av lys og grill formidler fronten en følelse bredde, og for å matche dette finnes en lignende følelse av bredde og stabilitet i bilens bakre parti. Mens tidligere modeller hadde et design som ble avsluttet ved hjørnene, har den nye modellen elementer som snor seg rundt hjørnene og skaper en imponerende følelse av bredde.

    Super wide LED rear combination lamp extends to the tailgate

    Baklykter 

    De godt synlige bakre LED-kombinasjonslysene er designet for å forsterke både sikkerhet og utseende.

    Shark fin type antenna

    Takspoiler

    Takspoileren har blitt forstørret for å forbedre Outlander PHEVs aerodynamikk.

    Silver skid plate

    Sølvfarget skliplate

    Skliplaten under den bakre støtfangeren uttrykker stabilitet og gir et robust SUV-utseende.

    FUNKSJONELT DESIGN

    Aerodynamic design

    Aerodynamisk design

    Det aerodynamiske designet er av en ekstremt høy standard for en SUV. Gjennom en rekke maskinstyrte analyser og eksperimenter i vindtunnel, har Outlander PHEV lykkes i å kombinere overlegne aerodynamiske egenskaper med et innbydende ytre design. Det aerodynamiske designet bidrar til et redusert drivstofforbruk, reduksjon i CO2-utslipp og økt stabilitet ved kjøring i høy hastighet.

    Wheels

    Hjul og felger

    De nye 18’’ lettmetallfelgene er enkle og smakfulle, og forsterker følelsen av luksus og sportslighet.

    Electric tailgate

    Elektrisk bakluke

    Bakluken kan åpnes og lukkes automatisk via en bryter plassert nær førersetet.

    Wheels

    Soltak

    Soltaket kan en en elektrisk bryter tiltes eller skyves for ekstra frisk luft og for å slippe inn deilig sollys. 

    Merk: Soltak kun tilgjengelig på S Edition

    Electric tailgate

    Takrails

    De svært praktiske takrailsene er designet for å tilføre taket det lille ekstra, med et aerodynamisk uttrykk, men med det praktiske behovet i bakhodet.

    DESIGNET FOR Å PASSE DITT BEHOV

    A design suited to city driving

    By-kjøring

    Bruken av LED både foran og bak, i kombinasjon med det energiske og kraftfulle frontdesignet, skaper et sofistikert uttrykk tilpasset urban kjøring.

    A design that also shines outdoors and off road

    Off-road

    Det levende designet fremhever selve essensen av Mitsubishi, og når man arver de beste egenskapene fra Pajero og Lancer Evolution, ser bilen virkelig godt ut på landeveien eller i røffere omgivelser.

  • INTERIØR AV HØY KVALITET

    Romlig komfort  Outlander PHEV interior v1

    Romslig og forbedret komfort

    Grip det nye 4-eikede skinnrattet, føl det sofistikerte interiøret med en forbedret konsoll og dekorative detaljer og luksuriøse bekvemmeligheter. Setene er utført i materialer av høy kvalitet og baksetene kan legges ned, alt etter dine behov. 

    SETEMATERIALER

    Black leather

    Skinnseter med diamantsøm (S Edition)

    Skinnseter inkluderer syntetisk skinn på sidene, bak og på hodestøttene (i tillegg til sider på armlene i baksete samt trekk og detaljer i dør).

    Dark brown leather

    Sort skinn (Instyle+)

    Skinnseter inkluderer syntetisk skinn på sidene, bak og på hodestøttene (i tillegg til sider på armlene i baksete samt trekk og detaljer i dør).

    Comfort Tech (C-TEC)

    Lysgrått skinn (Instyle+)

    Skinnseter inkluderer syntetisk skinn på sidene, bak og på hodestøttene (i tillegg til sider på armlene i baksete samt trekk og detaljer i dør).

    Comfort Tech (C-TEC)

    Comfort Tech (C-TEC, kunstskinn) (Invite, Intense+)

    Funksjonelt materiale som ikke føles for varmt om sommeren, eller for kaldt om vinteren.

       
    Romlig komfort

    Ratt

    Rattet har et 4-eikers design, høykvalitetsskinn for et godt og sikkert grep, kromdetaljer og sølvfargede knapper.

    Centre console

    Midtkonsollen

    Midtkonsollen med detaljer i sort og sølv har en bredde og høyde man bare finner maken til i biler i premium-segmentet.

    INSTRUMENTPANEL

    Energy usage indicator

    Energiindikator

    Hvor miljøvennlig kjører du egentlig? Energiindikatoren gir deg svaret gjennom nålen som enten peker mot Charge, Eco eller Power.

    Charge and save

    Charge og save

    Du kan selv kontrollere batteribruken med et tastetrykk. Velg CHRG for å lade batteriet med bensinmotoren. Velg SAVE og gjenværende strøm på batteriet vil spares. 

    ECO Score

    ECO poeng

    Indikerer hvor miljøvennlig kjørestil du har. Jo flere grønne blader, jo bedre.

    ECO Mode Control

    Kontroll for ECO modus

    Trykk inn ECO modus knappen for en mer økonomisk og miljøvennlig kjørestil.

    EV Switch

    EV-bryter

    Aktiver EV-bryteren for å prioritere elektrisk kjøring og for unngå at bensinmotoren starter*. Funksjonen gjør at du kan kjøre bilen som en ren elbil med firehjulstrekk, uten at du forbruker drivstoff - og du kjører helt uten motorstøy.

    *Vennligst se instruksjonsbok for detaljer. 


  • LADBAR HYBRID SUV MED 4WD

    MORGENSDAGENS EFFEKTIVITET I DAG

    Experience the power of gliding

    Perfekte kombinasjoner av innovasjon og ytelse

    1. Twin Motor 4WD og S-AWC
    To separate el-motorer på front- og bakaksel gir en utrolig effektfull 4WD-ytelse med S-AWC som sikrer stabilitet og intuitiv håndtering av bilen.
    2. Ny 2.4-liters bensinmotor
    Den kraftige og effektive "Atkinsons-cycle" motoren sikrer svært lave CO2-utslipp og drivstoffforbruk.
    3. Generator
    Generatoren med svært høy ytelse gjør om kraft fra bensinmotoren til elektrisitet for å  lade opp fremdriftsbatteriet og assistere elmotorene ved behov. 
    4. Kontrollenheter for fremre og bakre elmotorer (PDU og EMCU)  
    Disse intelligente kontrollenhetene bidrar til økt energieffektivitet og optimal kontroll på elmotorene. Elmotorene leverer maksimalt turtall umiddelbart noe som gjør at de utkonkurrerer en 3-liters bensinmotor. 
    5. Fremdriftsbatteri 
    Det store 13.8kWh batteriet er plassert på undersiden av bilen for å maksimere plassen innvendig og for å skape et lavt og sentrert tyngdepunkt som bidrar til økt sikkerhet og en enklere og bedre håndtering av bilen.

    PHEV's efficiency

    PHEVs effektivitet

    Det innovative PHEV-systemet er bemerkelsesverdig miljøvennlig. Eliminer drivstofforbruket og CO2-utslipp med 100% elektrisk kjøring. Er bilen fulladet ved oppstart, vil det for kjørelengder på under 100 km med normal kjøring være enkelt å oppnå meget lave forbrukstall. Faktisk så er forbrukstall oppgitt til så lavt som 1.8 liter/100 km (NEDC/CO2MPAS).

    Electric driving

    Elektrisk kjøring

    EV kjøremodus: Elektrisk kraft
    Elmotorene driver bilen ved bruk av strøm fra fremdriftsbatteriet, noe som eliminerer drivstofforbruk og CO2-utslipp. I helelektrisk kjøremodus kjører bilen stille, rent og kraftfullt. Maksimal hastighet er 135 km/t.

    Hybrid driving

    Hybrid kjøring

    Seriehybrid modus: Elektrisk kraft + Bensinmotorkraft
    Elmotorene driver bilen med elektrisitet generert av bensinmotoren. Bensinmotoren genererer elektrisitet når batterinivået er lavt og for å øke tilgjengelig kraft ved forbikjøringer eller bratte stigninger.

    Hybrid driving

    Hybrid kjøring

    Parallellhybrid modus: Bensinmotorkraft + assistanse fra elmotorer
    Bensinmotoren driver bilen og får assistanse fra elmotorene foran og bak ved behov. 

    Regenerative braking level selector

    Regenerative bremsehendler

    Nivåvelgeren for regenerativ bremsing er plassert på rattet slik at du enkelt kan justere graden av bremsing på seks forskjellige nivåer*. 

    *Unntatt når Adaptiv Cruise Control er aktivert eller fremdriftsbatteriet allerede er fulladet.

    LETTERE Å KJØRE MER ØKONOMISK OG MILJØVENNLIG

    ECO Drive support system

    ECO poeng

    ECO-poengene som vises i displayet gir en følelse av tilfredshet for PHEV-eiere. Jo flere blader som er grønne, jo mer miljøvennlig og økonomisk kjører du.

    ECO Drive support system

    ECO modus

    Knappen for ECO-modus gjør at bilens aircondition opererer ekstra energieffektivt samtidig som akselerasjon modereres for å begrense drivstofforbruket.

    ECO Drive support system

    Eksempler på bruk av kjøremodus og støttesystemer for å maksimere kjøregleden.

    ENKEL LADING

    Charging

    Lading

    Enkel lading hjemme eller på farten  
    Du kan enkelt koble Outlander PHEV til et strømuttak hjemme for å lade fremdriftsbatteriet. Det tar omtrent 5,5 timer* å lade batteriet fullt opp hjemme med den innebygde laderen og medfølgende ladekabelen, mens hurtiglading på en hurtigladestasjon tar kun 25 minutter (opptil 80% kapasitet). Ladestatus vises på bilens instrumentpanel.

    *Med 230V/10A strømuttak. 

    Regular charging

    Multiinformasjonsdisplay

    I multiinformasjonsdisplayet kan du lese informasjon om hybridsystemet som EV rekkevidde, kjøreintervallindikator og energistrømindikator.

    Quick charging

    Kjøreintervallindikator

    Viser forholdet mellom elektrisk kjøring og motorkraft, i tillegg til gjennomsnitts drivstofforbruk.

    Public charging

    Energistrømindikator

    Energistrømindikatoren viser deg hvordan bilen bruker energi mens du kjører. Du kan se om du kjører på ren elektrisitet, med hjelp fra bensinmotoren eller som bensinbil.                                    

    Quick charging

    Effektiv energistyring under lading

    Effektiv energistyring under lading tillater nå bruk av flere elektriske systemer i bilen - inkludert A/C og musikksystemet. Skjermen viser i tillegg enegergistyringen mellom de ulike elektriske systemene og forventet igjenstående ladetid.  

    Regular charging

    Normallading

    Praktisk og enkel lading hjemme. En full opplading tar omtrent 5,5 timer.

    Quick charging

    Hurtiglading

    På farten kan hurtiglading brukes for å spare tid. Hurtiglading opp til 80% av batteriets kapasitet tar omtrent 25 minutter.

    exp_public_charging

    Offentlige ladestasjoner

    Tilgjengeligheten av CHAdeMO-ladestasjoner over hele Europa oppdateres jevnlig på http://www.chademo.com/wp/ 

  • Experience the power of gliding

    Opplev det å kjøre en PHEV

    Twin Motor 4WD samarbeider med S-AWC for å levere dreiemoment og trekkraft til hvert hjul. Den nye bakre motoren gir mer responsiv akselerasjon enn tidligere, mer stabilitet og bedre kontroll, spesielt i de nye SPORT- og SNOW-modusene. 

    EN BEHAGELIG KJØREOPPLEVELSE

    Black leather

    Gjør deg til en bedre sjåfør

    Bare en bil med to elmotorer kan by på en så behagelig respons og akselerasjon. Det banebrytende integrerte kontrollsystemet byr på fantastisk kontroll og ytelse som bidrar til å gjøre deg til en bedre sjåfør. PHEV-systemet gjør at du kan kjøre lengre distanser kun ved hjelp av elmotorene, slik at du kan nyte turen helt uten girskifer.

    Dark brown leather

    S-AWC (Super All Wheel Control)

    Dette integrerte kontrollsystemet, kun tilgjengelig fra Mitsubishi Motors, leverer en utrolig kraft og kontroll. Ved optimalt styring av AYC*, ABS**, aktiv stabilitetskontroll og Traction Control - som nå byr på forbedret grep på snødekte veier - utnyttes det fulle potensialet ved Twin Motor 4WD uten at det går på kompromiss med sikkerhet, komfort eller drivstofforbruk.

    *Active Yaw Control. AYC er et system med en venstre-høyre differensialsperrefunksjon og slingrekontrollfunksjon som kontrollerer venstre-høyre drivkraft/bremsekraft ved hjelp av bremsestyring.
    **Blokkeringsfrie bremser. ABS forhinderer at hjulene låses ved oppbremsing.

    Twin motor 4WD

    Twin motor 4WD

    Den meget avanserte drivlinjen med 2 elmotorer kombinerer S-AWC 4WD, fremkommelighet og miljøbevissthet på en svært effektiv måte.

    4WD Lock switch

    4WD Lock

    Normalt går bilen med 60:40 kraftfordeling, henholdsvis foran og bak. Ved behov for økt kontroll på vanskelig føre, kan man aktivere 4WD Lock-bryteren mellom forsetene og få 50:50 kraftfordeling foran og bak.

    4WD Lock switch

    SNOW og SPORT modus

    En ny kjøremodusvelger lar deg velge SNOW modus for enklere og sikrere kjøring på glatt føre. SPORT knappen lar bilen reagere raskere og være mer responsiv i hvilket som helst kjøremodus. 

    4WD Lock switch

    Strukturell liming

    Strukturell liming rundt døren og baklukeåpningen øker stivheten i karosseriet og bidrar til en forbedret styrestabilitet.

    4WD Lock switch

    Stivere støtdempere

    Nye, større støtdempere med forstivere sørger for optimal demping i alle hastigheter.

  • Safety overview

    Teknologi som gjør kjøreturen tryggere

    Outlander PHEVs avanserte sikkerhetssystemer og intelligente teknologi gjør kjøreturen tryggere. Blindsonevarsler (BSW) bruker radarsensorer på bakre støtfanger for å oppdage kjøretøy i din bakre blindsone, mens varselet for kryssende trafikk bak (RCTA) oppdager kjøretøy i bevegelse i nærheten når bilen står i revers. Denne teknologien er spesielt nyttig på uoversiktlige parkeringsplasser.

    SIKKERHETSFUNKSJONER

     

    Frontkollisjonvarsel med bremseassistanse (FCM)

    Hjelper til å forhindre frontkollisjon eller redusere skaden hvis kollisjon er uunngåelig. Kjøretøy og fotgjengere oppdages via kamera og radar. 

    Forward collision

    Fare for kollisjon

    Høy fare for kollisjon

    Ekstremt høy fare for kollisjon

    Danger of collision Danger of collision Danger of collision

    Merk: 
    FCM er kun ment som et supplement. Kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på disse systemene mens du kjører. I enkelte tilfeller vil ikke FCM bli aktivert. Les instruksjonsboken nøye og vær klar over systemenes begrensninger. FCM fungerer når et kjøretøy befinner seg foran ditt kjøretøy. FCM er også utviklet for å kunne oppdage fotgjengere, men i enkelte tilfeller eller situasjoner vil det ikke fungere. Nødbremsing blir aktivert for kjøretøyet foran deg når du kjører i omtrent 5km/t til 80km/t, og for fotgjengere foran deg når du kjører i omtrent 5km/t til 65 km/t. Siden FCM ikke har funksjonalitet for å holde bremsen nede, slippes bremsen etter omtrent 2 sekunder etter at bilen har stoppet. For å hindre at bilen ruller etter dette, må sjåføren selv bremse. Kontakt din nærmeste Mitsubishi-forhandler hvis du har ytterligere spørsmål om systemet.  


    Adaptiv Cruise Control (ACC)

    Opprettholder en valgt distanse mellom din bil og bilen foran ved hjelp av radar. Øker sikkerheten og din trygghet. Spesielt nyttig ved køkjøring på motorveien. Bildet viser multifunksjonsdisplayet med ACC aktivert. 



    Adaptipe Cruise Control System (ACC)

    ACC ikonet som vises i multiinformasjonsdisplayet 

    Ingen kjøretøy foran 

    No vehicle in front

    Farten du har programmet opprettholdes selv om du fjerner foten fra gasspedalen.  

    Kjøretøy foran 

    Adaptipe Cruise Control System (ACC)

    Avstanden du har satt mellom kjøretøyene opprettholdes. 

    Kjøretøy foran (senker farten/stopper)

    No vehicle in front

    Når kjøretøyet foran på veien senker farten eller stopper, vil ACC senke farten på eller stoppe din bil tilsvarende.  

    Merk:
    ACC er kun ment som et supplement. Kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på disse systemene mens du kjører. I enkelte tilfeller vil ikke ACC bli aktivert. Vennligst les instruksjonsboken nøye og vær klar over systemenes begrensninger. ACC fungerer når et kjøretøy befinner seg foran ditt kjøretøy. ACC vil kunne oppfatte situasjonen feilaktig avhengig av type kjøretøy i front og dets tilstand, værforhold og tilstanden på underlaget. I tillegg vil systemet ikke kunne bremse ned tilstrekkelig hvis kjøretøyet foran bråbremser eller et annet kjøretøy plutselig kutter inn foran deg i kjørebanen. Kontakt din nærmeste Mitsubishi-forhandler hvis du har ytterligere spørsmål om systemet.

    Filskiftevarseler (LDW)

    Funksjonalitet som gjør at en lyd høres og en advarsel vises hvis kjøretøyet driver over i en annen fil uten at blinklyset er aktivert.   

    Merk: Filskiftevarsler er ikke utviklet for å gjøre risikoen ved å ikke følge med på veien foran deg eller kjøre i dårlig vær, mindre. Styr bilen som du alltid har gjort og kjør forsiktig. Systemet vil ikke kunne oppdage ulike filer på veien under alle forhold. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon. 

    LANE DEPARTURE WARNING (LDW)

    LDW indication on multi-information display

    Ikon for LDW i multiinformasjonsdisplayet



    Fjernlysassistent (AHB)

    For å øke sikkerheten og komforten ved å kjøre i mørket, vil fjernlysene automatisk slå seg av når kjøretøy oppdages på veien foran, og slå seg på igjen slik at du ikke trenger å flytte hendene fra rattet for å operere lysene manuelt. 

    Merk: Systemet aktiveres ved ca. 40 km/t eller mer, og deaktiveres ved lavere hastigheter. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon. 

    BWS

    BWS

    Blindsonevarsel (BSW)

    Denne sikkerhetsfunksjonen bruker radarsensorer i bakre støtfanger for å oppdage kjøretøy i bakre blindsone, på høyre og venstre side. Sensorene oppdager kjøretøy på opptil omtrent 70 meters avstand, avhengig av farten du kjører i. Et ikon kommer til syne på instrumentpanelet når BSW er aktivert. Når et kjøretøy oppdages, vil man høre en alarmlyd (hvis blinklyset er på) og et varsellys vil blinke i speilet på den aktuelle siden.

    Merk: Systemet er kun ment som et supplement og det vil ikke varsle deg om samtlige kjøretøy i alle situasjoner. Vennligst ikke stol utelukkende på dette systemet mens du kjører. I enkelte tilfeller kan det være at blindsonevarselet ikke fungerer som normalt, avhengig av trafikk, vær, tilstanden på underlaget/veien eller andre gjenstander i og ved veibanen. Alarmlyden vil kun gå av hvis blinklyset er aktivert. Sjåfører er selv full ut ansvarlige for egen sikker kjøring. Grafikken på bildene på denne siden er kun brukt som en illustrasjon og representerer ikke hvordan de faktiske sensorene opererer. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon.

    BWS BWS

    Krysstrafikk bak varsler (RCTA)

    Et ikon kommer tilsynet på instrumentpanelet når RCTA er aktivert. Hvis radarsensorene i bakre støtfanger oppdager et kjøretøy i bevegelse i nærheten mens bilen står i revers, vil man høre en alarmlyd og et varsellys vil blinke i begge sidespeilene.

    Merk: stol ikke utelukkende på dette systemet, da enkelte kjøretøy kan forbli uoppdaget under visse forhold. Sjåfører er selv fullt ut ansvarlige for egen sikker kjøring.

    Parking support

    360 graders kamera

    Bildene fra kameraene montert foran, bak og på sidene av bilen kan vises i ulike kombinasjoner (inkludert fugleperspektiv) for å hjelpe deg å avdekke blindsoner og for å hjelpe deg å parkere tryggere.  



    Rear view + Bird's-eye view

    Ryggekamera + fugleperspektiv 



    Camera positions

    Kamera posisjoner


    Sensorbasert anti-kollisjonssystem (UMS)

    For å hindre kollisjon under parkering vil et lydvarsel høres og en advarsel vises på instrumentpanelet hvis sensorene foran eller bak oppdager hindringer. Motorkraften vil også bli kontrollert hvis du plutselig akselererer ved en feil. 

    Motorkraften vil kontrolleres:  

    •  Når en kjører i 0-10 km/t (ikke i posisjon N eller P)
    •  Når hindringer eller andre kjøretøy er innenfor omtrent 4 meters avstand
    •  Når gasspedalen trykkes hardt eller brått ned
    •  Når sjåføren ikke styrer for å unngå hindring/kjøretøy

    Merk: Systemet er kun ment som en supplement og vil ikke hindre kollisjon ved feilakselerasjon i alle tilfeller. Vennligst kjør forsiktig og stol ikke utelukkende på systemet når du kjører. For å forhindre at UMS vil kontrollere motorkraften under normal kjøring i røft terreng, vil systemet automatisk deaktiveres og UMS OFF vil vises i displayet når FCM (nødbremsesystem) eller ASC (aktiv stabilitetskontroll) er skrudd av. Ingen systemer stopper bilen helt via automatisk bremsing. Bilen vil fortsette sakte forover, selv når motorkraften kontrolleres. Systemet vil ha problemer med å fange opp nettinglignende eller spisse objekter som ikke skaper nok refleksjon for sensorene. UMS stopper ikke bilen permanent. Sjåføren må selv trykke ned bremsen for å stoppe helt. Bildebruken på denne siden er kun ment som en illustrasjon, og representerer ikke hvordan systemet fungerer. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon. 

    Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
    RISE (Reinforced impact safety evolution) body 

    RISE sikkerhetskarosseri

    For å beskytte deg og dine passasjerer, har Outlander et solid RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) karosseri som er konstruert med høyfast stål og som sprer kraften fra en kollisjon i alle retninger, samtidig som det senker den totale vekten. 

  • sda 19 model detalj

    Høyoppløselig trykksensitiv skjerm

    Den høyoppløselige HD touch-skjermen viser både kart, energistrømindikatorene, samt rekkevidde og forbruk. Her kan du se hvor effektivt energien fordeles, i tillegg til at den viser forbruket til ditt kjøremønster. Ryggekameramonitoren skrus automatisk på når bilen settes i revers.

    Rockford fosgate premium sound system

    Rockford Fosgate® premium lydsystem

    Nyt den fantastiske lydkvaliteten i audiosystemet utviklet i samarbeid med Rockford Corporation. Hele 9 høyttalere gir en spektakulær DTS Neural Surround™-lyd. Merk: Rockford Fosgate® og assosierte logoer er registrerte varemerker av Rockford Corporation i USA og andre land. DTS Neural Surround™ er et varemerke tilhørende DTS, Inc. 

    Bluetooth Hands Free kit

    Bluetooth® hands-free

    Koble til din Bluetooth®-kompatible smarttelefon og den stemmekontrollerte ringefunksjonen gjør at du kan foreta eller svare på anrop mens du holder begge hendene på rattet. Merk: Bluetooth® er et registrert varemerke eid av Bluetooth SIG, Inc. All bruk av merkevaren fra MITSUBISHI MOTORS CORPORATION i henhold til lisens. 

    new-smartphone-display-audio

    USB port & 12V strømuttak

    USB-port og strømuttak er plassert i gulvkonsollen, og er lett tilgjengelig under lokket. 



    new-smartphone-display-audio

    SDA - Smartphone Link Display Audio

    Uansett hvor turen går vil opplevelsen bli rikere og sikkerheten bedre med Android Auto™** eller Apple CarPlay i Outlander PHEV. Koble enkelt smarttelefonen din til Smartphone Link Display Audio med en USB-kabel og du er klar til å nyte mye forskjellig funksjonalitet og underholdning.

    Merk: Android Auto foreløpig ikke tilgjengelig i Norge

    new-smartphone-display-audio

    SDA - Smartphone Link Display Audio
    (Android Auto)

    Smartphone Link Display støtter også Android Auto* som tilbyr stemmestyring av Google Maps*, Google Play* musikk og andre applikasjoner. (Foreløpig ikke tilgjengelig i Norge)

    *Android Auto, Google Maps og Google Play er varemerker eller registrerte varemerker av Google Inc.
    Merk: Android Auto foreløpig ikke tilgjengelig i Norge  

    car-play

    Smartphone Link Display Audio
    (Apple CarPlay) 

    Smartphone Link Display Audio støtter Apple CarPlay* og iPhone*. Føreren kommuniserer med Siri* eller kan benytte en trykkfølsom skjerm for å få tilgang til kartverk og navigasjon, ringe eller ta imot samtaler, sende tekstmeldinger og lytte til musikk som ligger lagret på egen smarttelefon.

    *Apple CarPlay, iPhone og Siri er varemerker registrert i USA og andre land av Apple Inc. 




    UTSTYR

    Keyless Operating System (KOS)

    Nøkkelløst betjeningssystem (KOS)

    Med nøkkelen i lommen, kan du enkelt åpne eller låse bilen kun ved å trykke på knappene på frontdørene eller bakluken. For å starte bilen trenger du kun å trykke inn bremsen og deretter trykke på startknappen. 

    Electric Parking Brake with auto hold

    Elektrisk parkeringsbrems med AUTO HOLD

    Parkeringsbremsen på gulvkonsollen opereres enkelt via en elegant bryter. Trekk bryteren opp for å aktivere parkeringsbremsen eller trykk ned for å koble fra. Stopper du for rødt lys og trykker AUTO HOLD, vil bilen selv bremse og stå stille selv om du slipper bremsepedalen. Funksjonen deaktiveres igjen når du trykker på gassen.

    test

    Komfortabel kjøretur

    Outlander PHEV byr på avansert funksjonalitet som elektrisk varmer, et avansert PHEV-display og nøkkelløs betjening for å gjøre kjøreturen din så komfortabel som mulig.

    Electric heater

    Elektrisk varmer

    Den elektriske varmeren bruker den elektriske varmepumpen til å sirkulere varmt vann for å varme kupeen selv om bensinmotoren ikke går, som når man kjører i helelektrisk kjøremodus. Dermed kan du varme opp bilen tidlig morgen eller sen kveld uten å plage naboene. I ekstremt kald vær kan den elektriske varmeren brukes som supplement til varmen generert fra bensinmotoren.

    Special PHEV display functions

    Avansert PHEV-display

    Display viser ulik funksjonalitet inkludert rekkeviddeindikator og energifordeling.

      AC 1500W POWER SUPPLY (PLUG: F TYPE)

    Stikkontakt

    Merk: Ikke tilgjengelig på norske varianter

    Mitsubishi remote control

    Mitsubishi remote control

    Bruk smarttelefonen din for å fjernstyre ladetider, overvåke gjenværende ladetid med mer. Med Mitsubishi Remote Control-appen kan klimaanlegget i bilen også fjernstyres, slik at for eksempel den elektriske varmeren kan aktiveres på kalde dager. Merk: Bilen og smarttelefonen må være innenfor Wi-Fi-rekkevidde. Ikke alle smarttelefoner støttes, applikasjon tilgjengelig for iOS og Android. Kjølefunksjonalitet kan bare fjernstyres med modeller uten elektrisk varmer. Forhåndsoppvarming krever elektrisk varmer.

    Merk: Det finnes to versjoner av Mitsubishi Remote Control i hhv. App Store og Google Play. Hvilken versjon du skal bruke avhenger av årsmodellen på bilen din. Les mer på denne siden.

    Dual-zone automatic climate control

    Automatisk to-sone klimaanelgg

    Det kraftige klimaanlegget gir mulighet for å sette ulike temperaturer for sjåfør og passasjersete foran.

    Heated steering wheel

    Oppvarmet ratt

    Med varme i rattet kan du som sjåfør nyte ekstra komfort på kalde dager.

    Steering wheel mounted controls

    Multifunksjonsratt

    Knapper for styring av lydanlegget, telefon via Bluetooth og 360-graders kameraet (Multi Around Monitor) er montert på rattet slik at det enkelt kan nås.

    Sunglass pocket

    Solbrilleholder

    En praktisk plassert holder for solbriller kan enkelt åpnes og lukkes med et forsiktig trykk.

    Electric tailgate

    Elektrisk bakluke

    Den elektriske bakluken kan åpnes og lukkes automatisk veg hjelp av en knapp plassert nær sjåførsetet.

    Convenient charging cable storage

    Praktisk oppbevaring av ladekabel

    Et oppbevaringsrom under gulvet i bagasjerommet passer perfekt for oppbevaring av ladekabelen. 

    Heated windscreen

    Oppvarmet frontrute

    Varmetråder holder frontruten fri for dugg eller frost, og gir deg god sikt raskere enn ved bruk av klimaanlegget.

  • App til Outlander PHEV

    Mitsubishi Remote Control

    Fjernstyr ladetider og klimakontrollen

  • Anders Hagen

    Rallyekspert lar seg imponere

    Anders Hagen tester nye Outlander PHEV

  • SDA Outlander PHEV

    Ny bil med SDA?

    Last ned appen til Smartphone Link Display Audio

  • Clas brede10

    Hoppsjef har funnet den perfekte bilen

    "Jeg har kjørt mange gode biler. Men ingen kan så langt måle seg med denne ladbare...

  • Clas brede9

    "Det handler om å gjøre en forskjell"

    Clas Brede Bråthen mener å kjøre Outlander kan bidra til å gjøre en forskjell

Discover more
  • Mitsubishi Garanti


    Norges-
    garanti

    GRATIS VEIASSISTANSE

    Nye Mitsubishi levert av autorisert forhandler kommer med omfattende garantier på opptil 7 år eller 140.000 km, avhengig av hva som først inntreffer, samt 5 års gratis veiassistanse (MAP). Kapasiteten på fremdriftsbatterier garanteres til 70% eller mer i 8 år eller 160.000 km, avhengig av hva som først inntreffer.

  • Service og vedlikehold - Mitsubishi


    Service og
    vedlikehold

    best mulig service

    Det er viktig for oss å kunne tilby så god service som overhodet mulig. For å sikre dette har alle våre autoriserte Mitsubishi-verksteder godt trente og riktig utstyrte medarbeidere som benytter seg av Mitsubishi originaldeler. Vi har til og med en prisgaranti for å sikre at bilen din får best mulig oppfølging.