Outlander PHEV – ladbar hybrid SUV | Mitsubishi Motors Norge
For å gi deg den beste brukeropplevelsen benytter vår hjemmeside cookies. Ved å fortsette å bruke vår hjemmeside, aksepterer du samtidig at vi bruker cookies.
  • phev vinter

    5 gode grunner

    1. Kun 0,17 l/mil (EU-norm)
    2. Klasseledende 4WD med S-AWC
    3. Lydløs elektrisk drift
    4. Avanserte sikkerhetssystemer
    5. 8 års batterigaranti fra autorisert Mitsubishi-forhandler
  • Outlander MY17:

    Loading

    Denne modellen

    418 500kr

    Outlander PHEV Invite Ladbar hybrid 4WD 2.0 liter 202 HK

    Veiledende pris 418 500kr

    Veiledende pris levert forhandler i Drammen inklusive leveringskostnader. Frakt til forhandler utenfor Drammen og årsavgift kommer i tillegg.

    0 PRODUCTS IN COMPARISON

    Close

    You Cannot Select More Than 5 Cars

Les mer
  • Brosjyrer og priser

  • Forhandlersøk
  • App til Outlander PHEV

    Mitsubishi Remote Control

    Fjernstyr ladetider og klimakontrollen

  • SDA Outlander PHEV

    Ny bil med SDA?

    Last ned appen til Smartphone Link Display Audio

Les mer
  • DYNAMIC SHIELD

    Dynamic Shield

    Designkonseptet

    Mitsubishi Motors sitt nye konsept for frontdesign «Dynamic Shield» arver funksjonalitet fra etterfølgende generasjoner av Pajero og Lancer Evolution. Det sorte midtpartiet uttrykker kraft og ytelse, rammet inn fra høye, venstre og nedre kant med en robusthet som symboliserer beskyttelse av både menneske og maskin.

    Designet handler ikke bare om form, men er også dypt forankret i funksjonalitet, og det vil fungere som fundamentet for utformingen av kommende modeller fra Mitsubishi. Ulike fronter basert på dette konseptet vil bli utviklet for kommende modellklasser i tiden fremover.

    The Outlander PHEV's Embodiment of Dynamic Shield

    Tanken bak Dynamic Shield

    Den store og mørke fronten gir bilen et sportslig uttrykk. Rammen som omslutter fronten, fra undersiden, høyre og venstre, skaper et beskyttende "skjold".

      Front grille available in dark and chrome and piano black

    Frontgrill tilgjengelig i mørk, krom og pianosort

    Grillen i front uttrykker kraft og ytelse gjennom den midtre mørke partiet omsluttet av støtfanger og ulike designelementer. Kromdetaljene formidler styrken og elegansen fra en premium SUV.

      A Design that only PHEV can pull off

    Et design bare PHEV kommer unna med

    Outlander PHEV har tatt steget helt ut og blitt en fullverdig SUV. Dette gjenspeiles i designdetaljer som den sølvfargede skliplaten under fronten av bilen.

    LED daytime running lamps (LED DRL) / position lamps

    LED hovedlys og LED kjørelys/tåkelys

    LED hovedlys og LED kjørelys/tåkelys øker sikten og gir deg dermed bedre sikkerhhet.

      Rear Design

    Bakre design 

    Gjennom utforming av lys og grill formidler fronten en følelse bredde, og for å matche dette finnes en lignende følelse av bredde og stabilitet i bilens bakre parti. Mens tidligere modeller hadde et design som ble avsluttet ved hjørnene, har den nye modellen elementer som snor seg rundt hjørnene og skaper en imponerende følelse av bredde.

    Super wide LED rear combination lamp extends to the tailgate

    Vide LED kombinasjonslys bak, forlenget til bakluke

    De godt synlige bakre LED-kombinasjonslysene er designet for å forsterke både sikkerhet og utseende.

    Shark fin type antenna

    Haifinne-antenne

    Haifinne-antennen er designet for å gi bilen både eleganse og et sportslig uttrykk.

    Silver skid plate

    Sølvfarget skliplate

    Skliplaten under den bakre støtfangeren uttrykker stabilitet og gir et robust SUV-utseende.

    FUNKSJONELT DESIGN

    Aerodynamic design

    Aerodynamisk design

    Det aerodynamiske designet er av en ekstremt høy standard for en SUV. Gjennom en rekke maskinstyrte analyser og eksperimenter i vindtunnel, har Outlander PHEV lykkes i å kombinere overlegne aerodynamiske egenskaper med et innbydende ytre design. Det aerodynamiske designet bidrar til et redusert drivstofforbruk, reduksjon i CO2-utslipp og økt stabilitet ved kjøring i høy hastighet.

    Wheels

    Hjul

    De nye 18’’ lettmetallfelgene er maskinpolert og med sitt tofargede design i sort og sølv, forsterkes følelsen av luksus og sportslighet.

      Electric tailgate

    Elektrisk bakluke

    Bakluken kan åpnes og lukkes automatisk via en bryter plassert nær førersetet.

    DESIGN PERFEKT TILPASSET ULIKE MILJØ

    A design suited to city driving

    Et design egnet for bykjøring

    Bruken av LED både foran og bak, i kombinasjon med det energiske og kraftfulle frontdesignet, skaper et sofistikert uttrykk tilpasset urban kjøring.

    A design that also shines outdoors and off road

    Et design for naturopplevelser og kjøring i tøffere terreng

    Det levende designet fremhever selve essensen av Mitsubishi, og når man arver de beste egenskapene fra Pajero og Lancer Evolution, ser bilen virkelig godt ut på landeveien eller i røffere omgivelser.

  • INTERIØR AV HØY KVALITET

    Outlander PHEV interior v1 Outlander PHEV interior v1

    Romslig og forbedret komfort

    Grip det nye 4-eikede skinnrattet, føl det sofistikerte interiøret med en forbedret konsoll og dekorative detaljer, luksuriøse bekvemmeligheter med mer. Setene er møysommelig utført i materialer av høy kvalitet og baksetene kan legges ned, alt etter dine behov.

    *Spesifikasjoner vil variere noe fra land til land.

    SETEMATERIALER

    Black leather

    Sort skinn

    * Skinnseter inkluderer syntetisk skinn på sidene, bak og på hodestøttene (i tillegg til sider på armlene i baksete samt trekk og detaljer i dør).

    Dark brown leather

    Brunt skinn

    * Skinnseter inkluderer syntetisk skinn på sidene, bak og på hodestøttene (i tillegg til sider på armlene i baksete samt armlene og detaljer i dør).

    Comfort Tech (C-TEC)

    Comfort Tech (C-TEC, kunstskinn)

    * Funksjonelt materiale som ikke føles for varmt om sommeren, eller for kaldt om vinteren.

    Door trim

    Dørtrekk

    Sømmene i setene og dørtrekkene skaper en god dybdefølelse. Øvrige overflater i sort pianolakk skaper et raffinert uttrykk.

     
    Steering wheel

    Ratt

    Rattet har fått et nytt 4-eikers design, høykvalitetsskinn for et godt og sikkert grep, kromdetaljer og sølvfargede knapper.

    Centre console

    Gulvkonsoll

    Gulvkonsollen med detaljer i sort og sølv har en bredde og høyde man bare finner maken til i biler i premium-segmentet.

    INSTRUMENTPANEL

    Energy usage indicator

    Energiindikator

    Hvor effektivt kjører du egentlig? Energiindikatoren gir deg svaret gjennom nålen som enten peker mor Charge, Eco eller Power.

    Charge and save

    Lade- og sparemodus

    Du kan selv kontrollere batteribruken med et tastetrykk. Velg CHRG for å lade batteriet med bensinmotoren. Velg SAVE og gjenværende strøm på batteriet vil spares.

    ECO Score

    ECO-poeng

    Indikerer hvor miljøvennlig kjørestil du har. Jo flere grønne blader, jo bedre.

      
    ECO Mode Control

    Kontroll for ECO-modus

    Velg denne for en mer energieffektiv bruk av el-motorene, bensinmotor, aircondition og firehjulstrekk.

    EV Switch

    EV-bryter

    Aktiver EV-bryteren for å prioritere elektrisk kjøring og for unngå at bensinmotoren starter*. Funksjonen gjør at du kan kjøre bilen som en ren elbil med firehjulstrekk, uten at du forbruker drivstoff og du kjører helt uten motorstøy.

    *Vennligst se instruksjonsbok for detaljer. 

  • LADBAR HYBRID MED 4WD

    MORGENDAGENS EFFEKTIVITET I DAG

    Experience the power of gliding

    En uslåelig kombinasjon med to elmotorer og S-AWC

    1. Twin Motor 4WD og S-AWC
    To separate el-motorer på front- og bakaksel gir en utrolig effektfull 4WD-ytelse med S-AWC som sikrer stabilitet og intuitiv håndtering av bilen.
    2. 2.0-liters bensinmotor
    Den kraftige og svært effektive motoren sikrer svært lave CO2-utslipp. 
    3. Generator
    Generatoren med svært høy ytelse gjør om kraft fra bensinmotoren til elektrisitet for å  lade opp fremdriftsbatteriet og assistere elmotorene ved behov. 
    4. Kontrollenheter for fremre og bakre elmotorer (PDU og EMCU) 
    Disse intelligente kontrollenhetene bidrar til økt energieffektivitet og optimal kontroll på elmotorene. Elmotorene leverer maksimalt turtall umiddelbart noe som gjør at de utkonkurrerer en 3-liters bensinmotor. 
    5. Fremdriftsbatteri 
    Batteriet er plassert på undersiden av bilen for å maksimere plassen innvendig og for å skape et lavt og sentrert tyngdepunkt som bidrar til økt sikkerhet og en enklere og bedre håndtering av bilen.

    PHEV's efficiency

    PHEVs effektivitet

    Det innovative PHEV-systemet er bemerkelsesverdig miljøvennlig. Eliminer drivstofforbruket og CO2-utslipp med 100% elektrisk kjøring. Er bilen fulladet ved oppstart, vil det for kjørelengder på under 100 km med normal kjøring være enkelt å oppnå meget lave forbrukstall. Faktisk så er forbrukstall oppgitt til så lavt som 1,7 liter/100 km (EU testsyklus).

    Electric driving

    Elektrisk kjøring

    Helelektrisk kjøremodus
    Elmotorene driver bilen ved bruk av strøm fra fremdriftsbatteriet, noe som eliminerer drivstofforbruk og CO2-utslipp. I helelektrisk kjøremodus kjører bilen stille, rent og kraftfullt. Maksimal hastighet er 120 km/t.

    Hybrid driving

    Hybrid kjøring

    Seriehybrid kjøremodus: Elektrisk kraft + motorkraft
    Elmotorene driver bilen med elektrisitet generert av bensinmotoren. Bensinmotoren genererer elektrisitet når batterinivået er lavt og for å øke tilgjengelig kraft ved forbikjøringer eller bratte stigninger.

    Hybrid driving

    Hybrid kjøring

    Parallellhybrid kjøremodus: Bensinmotor + assistanse fra elmotorer
    Bensinmotoren driver bilen og får assistanse fra elmotorene foran og bak ved behov.

       
    Regenerative braking level selector

    Nivåvelger for regenerativ bremsing (hendler)

    Nivåvelgeren for regenerativ bremsing er plassert på rattet slik at du enkelt kan justere graden av bremsing på seks forskjellige nivåer*.
    *Foruten når adaptiv cruise control er aktivert eller fremdriftsbatteriet allerede er fulladet.

    STØTTESYSTEMER FOR MER ØKONOMISK OG MILJØVENNLIG KJØRING

    ECO Drive support system

    ECO-poeng

    ECO-poengene som vises i displayet gir en følelse av tilfredshet for PHEV-eiere. Jo morsommere og mer inspirerende det er å kjøre miljøvennlig, jo mer miljøbevisste vil folk bli.

    ECO Drive support system

    ECO-modus

    Knappen for ECO-modus gjør at bilens aircondition opererer ekstra energieffektivt samtidig som akselerasjon modereres for å begrense drivstofforbruket.

    ECO Drive support system

    Eksempler på bruk av kjøremodus og støttesystemer for å maksimere kjøregleden.

    LADING

    Charging

    Lading

    ENKEL LADING HJEMME ELLER PÅ FARTEN
    Du kan enkelt koble Outlander PHEV til et strømuttak hjemme for å lade fremdriftsbatteriet. Det tar omtrent 5 timer* å lade batteriet fullt opp hjemme med den innebygde laderen og medfølgende ladekabelen, mens hurtiglading på en hurtigladestasjon tar kun 25 minutter (opptil 80% kapasitet). Ladestatus vises på bilens instrumentpanel.
    *Med 230V/10A strømuttak. 6,5 timer med 230V/8A strømuttak.

    Regular charging

    Normallading

    Praktisk og enkel lading hjemme. En full opplading tar omtrent 5 timer.

    Quick charging

    Hurtiglading

    På farten kan hurtiglading brukes for å spare tid. Hurtiglading opp til 80% av batteriets kapasitet tar omtrent 25 minutter.

    Public charging

    Offentlige ladestasjoner

    Tilgjengeligheten av CHAdeMO-ladestasjoner over hele Europa oppdateres jevnlig på http://www.chademo.com/wp/

    KOMFORT

    KJØREKOMFORT OG STABILITET

     
    Reduced body vibration

    Redusert vibrasjon

    En jevnere og mer komfortabel kjøreopplevelse ble sikret ved å redusere vibrasjonen fra batteripakken og den bakre elmotoren skapt gjennom støy og vibrasjoner fra veien.

    Riding comfort, driving stability

     

    Forsterket stivhet og fornyet fremre travers sikrer en mer stabil kjøreopplevelse med en mer responsiv håndtering.

    Riding comfort, driving stability

    Karosseri

    Karosseristivheten ble forbedret ved å forsterke demperfestene, noe som også gir en mer presis demping.

    Front suspension

    Fremre dempere

    Fremre dempere har fått en forbedret stivhet, noe som bidrar til at responsen på styring og demping bedre matcher sjåførens intensjoner.

    Rear suspension

    Bakre dempere

    Sylindrene til de bakre støtdemperne er større for en mer stabil kjøreopplevelse. Optimalisert dempeegenskaper bidrar også til økt stabilitet.

     
  • EN BEHAGELIG KJØREOPPLEVELSE

    Black leather

    Gjør deg til en bedre sjåfør

    Bare en bil med to elmotorer kan by på en så behagelig respons og akselerasjon. Det banebrytende integrerte kontrollsystemet byr på fantastisk kontroll og ytelse som bidrar til å gjøre deg til en bedre sjåfør. PHEV-systemet gjør at du kan kjøre lengre distanser kun ved hjelp av elmotorene, slik at du kan nyte turen helt uten girskifer.

     
    Dark brown leather

    S-AWC (Super All Wheel Control)

    Dette integrerte kontrollsystemet, kun tilgjengelig fra Mitsubishi Motors, leverer en utrolig kraft og kontroll. Ved optimalt styring av AYC, ABS og aktiv stabilitetskontroll og Traction Control - som nå byr på forbedret grep på snødekte veier - utnyttes det fulle potensialet ved Twin Motor 4WD uten at det går på kompromiss med sikkerhet, komfort eller drivstofforbruk.

    Twin motor 4WD

    Twin Motor 4WD

    Den meget avanserte drivlinjen med 2 elmotorer kombinerer S-AWC 4WD, fremkommelighet og miljøbevissthet på en svært effektiv måte.

    4WD Lock switch

    Elektronisk styrt 4WD

    Normalt går bilen med 60:40 kraftfordeling, henholdsvis foran og bak. Ved behov for økt kontroll på vanskelig føre, kan man aktivere 4WD Lock-bryteren mellom forsetene og få 50:50 kraftfordeling foran og bak.



  • NYUTVIKLEDE SIKKERHETSFUNKSJONER

    Technology for all around safety

    Teknologi som gjør kjøreturen tryggere

    Outlander PHEVs avanserte sikkerhetssystemer og intelligente teknologi gjør kjøreturen tryggere. Blindsonevarsler (BSW) bruker radarsensorer på bakre støtfanger for å oppdage kjøretøy i din bakre blindsone, mens varselet for kryssende trafikk bak (RCTA) oppdager kjøretøy i bevegelse i nærheten når bilen står i revers. Denne teknologien er spesielt nyttig på uoversiktlige parkeringsplasser.

    NYE SIKKERHETSFUNKSJONER

    Blind Spot Warning (BSW)

    Blindsonevarsel (BSW)

    Denne sikkerhetsfunksjonen bruker radarsensorer i bakre støtfanger for å oppdage kjøretøy i bakre blindsone, på høyre og venstre side. Sensorene oppdager kjøretøy på opptil omtrent 70 meters avstand, avhengig av farten du kjører i. En ikon kommer til syne på instrumentpanelet når BSW er aktivert. Når et kjøretøy oppdages, vil man høre en alarmlyd (hvis blinklyset er på) og et varsellys vil blinke i speilet på den aktuelle siden.

    Merk: systemet er kun ment som et supplement og det vil ikke varsle deg om samtlige kjøretøy i alle situasjoner. Vennligst ikke stol utelukkende på dette systemet mens du kjører. I enkelte tilfeller kan det være at blindsonevarselet ikke fungerer som normalt, avhengig av trafikk, vær, tilstanden på underlaget/veien eller andre gjenstander i og ved veibanen. Alarmlyden vil kun gå av hvis blinklyset er aktivert. Sjåfører er selv full ut ansvarlige for egen sikker kjøring. Grafikken på bildene på denne siden er kun brukt som en illustrasjon og representerer ikke hvordan de faktiske sensorene opererer. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon.

    Rear Cross Traffic Alert (RCTA)

    Ryggeradar med varsling av sidetrafikk (RCTA)

    Et ikon kommer tilsynet på instrumentpanelet når RCTA er aktivert. Hvis radarsensorene i bakre støtfanger oppdager et kjøretøy i bevegelse i nærheten mens bilen står i revers, vil man høre en alarmlyd og et varsellys vil blinke i begge sidespeilene.

    Merk: stol ikke utelukkende på dette systemet, da enkelte kjøretøy kan forbli uoppdaget under visse forhold. Sjåfører er selv fullt ut ansvarlige for egen sikker kjøring.

     
    Euro NCAP 5-Star

    Euro NCAP 5 Stjerner

    Outlander PHEV fikk 5 stjerner i Euro NCAP 2013 og ble tildelt Euro NCAP Advanced-prisen i 2013 for FCM-systemet.

    AKTIV SIKKERHET

    Forward collision Danger of collision

    Nødbremsesystem (FCM)

    Hjelper til å forhindre frontkollisjon eller redusere skaden hvis kollisjon er uunngåelig. Kjøretøy og fotgjengere oppdages via kamera og radar.

    Merk: FCM og ACC er kun ment som et supplement. Vennligst kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på disse systemene mens du kjører. I enkelte tilfeller vil ikke FCC og ACC bli aktivert. Vennligst les instruksjonboken nøye og vær klar over systemenes begrensninger. FCM og ACC fungerer når et kjøretøy befinner seg foran ditt kjøretøy. FCM er også utviklet for å kunne oppdage fotgjengere, men i enkelte tilfeller eller situasjoner vil det ikke fungere. Nødbremsing blir aktivert for kjøretøyet foran deg nå du kjører i omtrent 5km/t til 80km/t, og for fotgjengere foran deg når du kjører i omtrent 5km/t til 65 km/t. Siden FCM ikke har funksjonalitet for å holde bremsen nede, slippes bremsen etter omtrent 2 sekunder etter at bilen har stoppet. For å hindre at bilen ruller etter dette, må sjåføren selv bremse. I enkelte tilfeller vil ikke FCM fungere, f.eks. hvis sjåføren foran deg gjør en unnamanøver eller foretar en kraftig akselerasjon. ACC vil kunne oppfatte situasjonen feilaktig avhengig av type kjøretøy i front og dets tilstand, værforhold og tilstanden på underlaget. I tillegg vil systemet ikke kunne bremse ned tilstrekkelig hvis kjøretøyet foran bråbremser eller et annet kjøretøy plutselig kutter inn foran deg i kjørebanen. Kontakt din nærmeste Mitsubishi-forhandler hvis du har ytterligere spørsmål om systemene.


    Adaptipe Cruise Control System (ACC)

    Adaptive Cruise Control (ACC)

    Opprettholder en valgt distanse mellom din bil og bilen foran ved hjelp av radar. Øker sikkerheten og din trygghet. Spesielt nyttig ved køkjøring på motorveien. Bildet viser multifunksjonsdisplayet med ACC aktivert.

    No vehicle in front

    Ingen kjøretøy foran på veien

    Farten du har programmet opprettholdes selv om du fjerner foten fra gasspedalen. 

    Adaptipe Cruise Control System (ACC)

    Kjøretøy foran på veien

    Avstanden du har sett mellom kjøretøyene opprettholdes.

    No vehicle in front

    Kjøretøy foran på veien (senker farten/stopper)

    Når kjøretøyet foran på veien senker farten eller stopper, vil ACC senke farten på eller stoppe din bil tilsvarende. 

    Filskiftevarsler (LDW)

    Automatisk fjernlys

    LANE DEPARTURE WARNING (LDW)

    Funksjonalitet som gjør at en lyd høres og en advarsel vises hvis kjøretøyet driver over i en annen fil uten at blinklyset er aktivert. 

    Merk: Filskiftevarsler er ikke utviklet for å gjøre risikoen ved å ikke følge med på veien foran deg eller kjøre i dårlig vær, mindre. Styr bilen som du alltid har gjort og kjør forsiktig. Systemet vil ikke kunne oppdage ulike filer på veien under alle forhold. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon.

      LDW indication on multi-information display

    Ikon for filskiftevarsel (LDW) i multifunksjonsdisplayet.

    Automatic high beam

    For å øke sikkerheten og komforten ved å kjøre i mørket, vil fjernlysene automatisk slå seg av når kjøretøy oppdages på veien foran, og slå seg på igjen slik at du ikke trenger å flytte hendene fra rattet for å operere lysene manuelt.

    360-graders kamera (Multi around monitor)

    Bildene fra kameraene montert foran, bak og på sidene av bilen kan vises i ulike kombinasjoner (inkludert fugleperspektiv) for å hjelpe deg å avdekke blindsoner og for å hjelpe deg å parkere tryggere.

    Camera positions

    Kameraposisjoner


    Rear view + Bird's-eye view

    Ryggekamera + fugleperspektiv


    Ultrasonic misacceleration Mitigation System (UMS)

    Sensorbasert antikollisjonsystem (UMS)

    For å hindre kollisjon under parkering vil et lydvarsel høres og en advarsel vises på instrumentpanelet hvis sensorene foran eller bak oppdager hindringer. Motorkraften vil også bli kontrollert hvis du plutselig akselererer ved en feil.

    Motorkraften vil kontrolleres:
    - Når en kjører i 0-10 km/t (ikke i posisjon N eller P)
    - Når hindringer eller andre kjøretøy er innenfor omtrent 4 meters avstand
    - Når gasspedalen trykkes hardt eller brått ned
    - Når sjåføren ikke styrer for å unngå hindring/kjøretøy 

    Merk:
    Systemet er kun ment som en supplement og vil ikke hindre kollisjon ved feilakselerasjon i alle tilfeller. Vennligst kjør forsiktig og stol ikke utelukkende på systemet når du kjører. For å forhindre at UMS vil kontrollere motorkraften under normal kjøring i røft terreng, vil systemet automatisk deaktiveres og UMS OFF vil vises i displayet når FCM (nødbremsesystem) eller ASC (aktiv stabilitetskontroll) er skrudd av. Ingen systemer stopper bilen helt via automatisk bremsing. Bilen vil fortsette sakte forover, selv når motorkraften kontrolleres. Systemet vil ha problemer med å fange opp nettinglignende eller spisse objekter som ikke skaper nok refleksjon for sensorene. UMS stopper ikke bilen permanent. Sjåføren må selv trykke ned bremsen for å stoppe helt. Bildebruken på denne siden er kun ment som en illustrasjon, og representerer ikke hvordan systemet fungerer. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon.

    Active Stability Control (ASC)

    Aktive stabilitetskontroll (ASC)

    Hvis et hjul mister grepet på en glatt overflate eller i en sving, vil ASC-systemet automatisk justere motorkraften og bremsekraften til de ulike hjulene for å hjelpe til å gjenvinne kontroll over bilen og unngå skrens.

    Merk:
    ASC er kun ment som et supplement. Vennligst kjør forsiktig og stol aldri utelukkende på systemet. Påse at samme type og størrelse dekk brukes på alle fire hjulene.

    Hill Start Assist (HSA)

    Bakkestartassistent  (HSA)

    Med bakkestartassistent er det enkelt å starte i motbakke. Når systemet oppdager en helning, vil systemet automatisk holde på bremsen til du møter med clutchen på varianter med manuelt gir, eller går fra brems til gasspedal på automatgirede varianter.

    Merk:
    Systemet må ikke sees på som en erstatning for det å kjøre sikkert. Stol aldri utelukkende på funksjonaliteten når du kjører bratte bakker. Kjøretøyet kan rulle bakover hvis det er stor vekt på bremsen, eller hvis veien er veldig bratt eller glatt. Funksjonaliteten er ikke designet for å holde kjøretøyet i posisjon i mer enn 2 sekunder. Ikke stol på systemet som en erstatning for å trykke ned bremsen. Vennligst se instruksjonboken for ytterligere informasjon. 

    Auto Dimming Rear View Mirror

    Automatisk dimbart speil

    Det elektrokromatiske speilet reduserer automatisk gjenskinn fra biler bak deg.

    AYC (Active yaw control)

    AYC (Active yaw control)

    Optimaliserer kraftfordelingen front-bak, basert på informasjon fra sensorer som måler vinkel på ratt, hastighet, bremsing og G-krefter i en sving, slik at stabilitet og grep opprettholdes i større grad etter sjåførens ønske.

    ABS (Anti-lock braking system)

    ABS med EBD

    ABS (blokkeringsfrie bremser) hindrer hjulene fra å låse seg under nødbremsing slik at du beholder kontroll over styringen, selv på glatte veier. EBD (elektronisk bremsekraftfordeler) distribuerer bremsekraften til alle fire hjulene for å minimere bremselengden.

    PASSIV SIKKERHET

    7 SRS Airbags

    7 SRS-kollisjonsputer

    Outlander PHEV er tilgjengelig med opptil 7 SRS kollisjonsputer som jobber sammen med det kraftige RISE sikkerhetskarosseriet for å absorbere og lede bort kraften ved en kollisjon.  

    RISE Body

    RISE Sikkerhetskarosseri

    For å beskytte deg og dine passasjerer, har Outlander et solid RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) karosseri som er konstruert med høyfast stål og som sprer kraften fra en kollisjon i alle retninger, samtidig som det senker den totale vekten.

  • MMCS

    MMCS (Mitsubishi Multi Communication System)

    MITSUBISHI MULTI COMMUNICATION SYSTEM (MMCS)

    Den høyoppløselige HD touch-skjermen viser både kart, energistrømindikatorene, samt rekkevidde og forbruk. Her kan du se hvor effektivt energien fordeles, i tillegg til at den viser forbruket til ditt kjøremønster. Ryggekameramonitoren skrus automatisk på når bilen settes i revers.

    Wide HD display

    Stor HD-skjerm

    En høyoppløselig skjerm gjør informasjonen enkel å lese.

    Sound quality control

    Audiokontroll

    Gjør det enkelt å justere de ulike funksjonene for innstillinger av lyd.

    3D Map view

    3D-kartvisning

    Kartet viser kjente landemerker i 3D.

    ECO Information Indicator

    ECO-informasjonsindikator

    Viser dine ECO-poeng og andre relaterte data.

    Split display

    Delt skjerm

    Vis både kart og annen ønsket informasjon samtidig på hver sin skjermhalvdel.

    YTTERLIGERE FUNKSJONALITET

    Navigation guidance in metre display

    Navigasjonshjelp i kjøredisplay

    Informasjon om retning og distanse bidrar til tryggere kjøring.

    Rockford fosgate premium sound system

    ROCKFORD FOSGATE® PREMIUM LYDSYSTEM

    Nyt den fantastiske lydkvaliteten i audiosystemet utviklet i samarbeid med Rockford Corporation. Hele 9 høyttalere gir en spektakulær DTS Neural Surround™-lyd. Merk: Rockford Fosgate® og assosierte logoer er registrerte varemerker av Rockford Corporation i USA og andre land. DTS Neural Surround™ er et varemerke tilhørende DTS, Inc.

    Bluetooth Hands Free kit

    BLUETOOTH® HANDS-FREE

    Koble til din Bluetooth®-kompatible smarttelefon og den stemmekontrollerte ringefunksjonen gjør at du kan foreta eller svare på anrop mens du holder begge hendene på rattet. Merk: The Bluetooth® er et registrert varemerke eid av Bluetooth SIG, Inc. All bruk av merkevaren fra MITSUBISHI MOTORS CORPORATION i henhold til lisens.

    SMARTPHONE LINK DISPLAY AUDIO*

    App med brukermanual

    new-smartphone-display-audio 

    new-smartphone-display-audio SDA app ikon

    USB-PORT & 12V STRØMUTTAK

    USB-port og strømuttak er plassert i gulvkonsollen, og er lett tilgjengelig under lokket. 

    Uansett hvor turen går vil opplevelsen bli rikere og sikkerheten bedre med Android Auto™** eller Apple CarPlay i Outlander PHEV. Koble enkelt smarttelefonen din til Smartphone Link Display Audio med en USB-kabel og du er klar til å nyte mye forskjellig funksjonalitet og underholdning.

    *Leveres kun med Outlander PHEV S Edition
    ** Android Auto foreløpig ikke tilgjengelig i Norge

    I appen finner du blant annet en digitalisert versjon av brukerhåndboken til SDA. Les mer her.

     
     

    UTSTYR

    Keyless Operating System (KOS)

    Nøkkelløst betjeningssystem (KOS)

    Med nøkkelen i lommen, kan du enkelt åpne eller låse bilen kun ved å trykke på knappene på frontdørene eller bakluken. For å starte bilen trenger du kun å trykke inn bremsen og deretter trykke på startknappen.

    Electric Parking Brake with auto hold

    Elektrisk parkeringsbrems med auto hold

    Parkeringsbremsen på gulvkonsollen opereres enkelt via en elegant bryter. Trekk bryteren opp for å aktivere parkeringsbremsen eller trykk ned for å koble fra. Stopper du for rødt lys og trykker Auto Hold, vil bilen selv bremse og stå stille selv om du slipper bremsepedalen. Funksjonen deaktiveres igjen når du trykker på gassen.

    test

    Komfort på turen

    Outlander PHEV byr på avansert funksjonalitet som elektrisk varmer, et avansert PHEV-display og nøkkelløs betjening for å gjøre kjøreturen din så komfortabel som mulig.

    Electric heater

    Elektrisk varmer

    Den elektriske varmeren bruker den elektriske varmepumpen til å sirkulere varmt vann for å varme kupeen selv om bensinmotoren ikke går, som når man kjører i helelektrisk kjøremodus. Dermed kan du varme opp bilen tidlig morgen eller sen kveld uten å plage naboene. I ekstremt kald vær kan den elektriske varmeren brukes som supplement til varmen generert fra bensinmotoren.

     
    Special PHEV display functions

    Avansert PHEV-display

    Displayet viser ulik funksjonalitet inkludert rekkeviddeindikator og energifordeling.

     
    Mitsubishi remote control

    Fjernstyring med Mitsubishi Remote Control

    Bruk smarttelefonen din for å fjernstyre ladetider, overvåke gjenværende ladetid med mer. Med Mitsubishi Remote Control-appen kan klimaanlegget i bilen også fjernstyres, slik at for eksempel den elektriske varmeren kan aktiveres på kalde dager. Merk: Bilen og smarttelefonen må være innenfor Wi-Fi-rekkevidde. Ikke alle smarttelefoner støttes, applikasjon tilgjengelig for iOS og Android. Kjølefunksjonalitet kan bare fjernstyres med modeller uten elektrisk varmer. Forhåndsoppvarming krever elektrisk varmer.

    Merk: Det finnes to versjoner av Mitsubishi Remote Control i hhv. App Store og Google Play. Hvilken versjon du skal bruke avhenger av årsmodellen på bilen din. Les mer på denne siden.

      Dual-zone automatic climate control

    Automatisk to-sone klimaanlegg

    Det kraftige klimaanlegget gir mulighet for å sette ulike temperaturer for sjåfør og passasjersete foran.

    Heated steering wheel

    Oppvarmet ratt

    Med varme i rattet kan du som sjåfør nyte ekstra komfort på kalde dager. 


    Steering wheel mounted controls

    Multifunksjonsratt

    Knapper for styring av lydanlegget, telefon via Bluetooth og 360-graders kameraet (Multi Around Monitor) er montert på rattet slik at det enkelt kan nås.

    Sunglass pocket

    Holder for solbriller

    En praktisk plassert holder for solbriller kan enkelt åpnes og lukkes med et forsiktig trykk.

    Electric tailgate

    Elektrisk bakluke

    Den elektriske bakluken kan åpnes og lukkes automatisk veg hjelp av en knapp plassert nær sjåførsetet.

    Convenient charging cable storage

    Praktisk oppbevaring av ladekabel

    Et oppbevaringsrom under gulvet i bagasjerommet passer perfekt for oppbevaring av ladekabelen.

    Bottle holders with push-open type lid

    Kopp- og flaskeholder åpnes ved et trykk

    Hold lokket lukket for en renere og mer sofistikert utseende.

    Floor console box

    Gulvkonsollboks

    Med lyskilde som sikrer god oversikt selv på mørke kvelder.

    Heated windscreen

    Oppvarmet frontrute

    Varmetråder holder frontruten fri for dugg eller frost, og gir deg god sikt raskere enn ved bruk av klimaanlegget.

Les mer
  • Mitsubishi Garanti


    Norges-
    garanti

    gratis veiassistanse

    Nye Mitsubishi levert av autorisert forhandler kommer med omfattende garantier på opptil 5 år eller 100.000 km, avhengig av hva som først inntreffer, samt 5 års gratis veiassistanse (MAP). Kapasiteten på fremdriftsbatterier garanteres til 70% eller mer i 8 år eller 160.000 km, avhengig av hva som først inntreffer.

  • Service og vedlikehold - Mitsubishi


    Service og
    vedlikehold

    best mulig service

    Det er viktig for oss å kunne tilby så god service som overhodet mulig. For å sikre dette har alle våre autoriserte Mitsubishi-verksteder godt trente og riktig utstyrte medarbeidere som benytter seg av Mitsubishi originaldeler. Vi har til og med en prisgaranti for å sikre at bilen din får best mulig oppfølging.